Wikia

Een kusje voor de Smurfin

De voorkant.

Een kusje voor de Smurfin is een stripboek uit 1991.

De VerhalenEdit

Een kusje voor de SmurfinEdit

Gargamel verkleed zich als een fee in de hoop Smurfin te lokken. Het plan werkt en de Smurfin veranderdt in een kikker. Al gauw wordt dit bekend in het Smurfendorp. Als Azraël achter een muis aanrent stoot hij per ongeluk tegen Gargamel aan en Gargamel verandert zelf in een kikker. Als hij in het bos rondspringt komt hij Brilsmurf en een andere Smurf tegen. De twee Smurfen nemen de kikker mee naar het Smurfendorp. Hij krijgt een kus van de Smurfin. Smurfin wordt weer zichzelf, maar Gargamel blijft nog een kikker. Als hij zegt dat hij weer in Gargamel moet veranderen maken de Smurfen dat ze wegkomen. Gargamel achtervolgt hen, maar hij verliest ze snel uit het oog. Dan gaat hij weer terug naar zijn kasteel en kust hij Azraël. Gargamel wordt weer zichzelf, maar Azraël heeft een vieze geaur in zijn mond. Gargamel wil zich wreken op de Smurfen.

Het SmurfentreintjeEdit

Knutselsmurf maakt een trein. De Smurfen gaan erin en het wordt erg gezellig. Maar hun topvorm wordt bederft als Gargamel er komt. Gargamel legt de weg naar zijn kasteel. De Smurfen weten niet waar ze heengaan. Maar later ontdekken ze dat ze in Gargamel's kasteel zijn. Maar gelukkig komt Grote Smurf ze bevrijden. Gargamel volgt de spoorlijn, maar die heeft een ronde vorm.

De Luilaksmurf heeft slaapEdit

De Smurfen proberen Luilaksmurf een poets te bakken door zich te verkleden als oude gerimpelde Smurfen die hem vertellen dat hij 300 jaar geslapen heeft. Luilak schrikt zich wild als hij de oude Smurfen ziet. Een Smurf zegt dat hij de Babysmurf is die groot is geworden, maar dat is hij niet. Omdat alle andere Smurfen oude opatjes zijn geworden moet Luilaksmurf al hun klusjes doen, maar lang houdt hij het niet uit. Hij ontdekt al gauw dat de Smurfen hem voor de gek houden en zegt dat een drankje hen 300 jaar jonger zal maken. Ze gaan bij Gargamel zoeken, maar die drinkt het zelf op en wordt een opa. De Smurfen bekennen later dat het een grap was en zo geven ze een groot feest.

De BrandweersmurfenEdit

De Smurfen richten een brandweer brigade op. Gargamel stookt een vuurtje, maar die krijgen ze niet geblust. Grote Smurf roept een windwijzer en het gaat regenen. Het vuur wordt gedooft en Gargamel's plan is mislukt.

Een mol bij de SmurfenEdit

De Smurfen ontdekken een mol die zijn gang in het Smurfendorp graaft. Grote snapt niet waarom en zoekt de mol op. Een Smurf geeft de mol de bril van Brilsmurf en de mol kan uitstekend zijn, maar Brilsmurf heeft erg slecht zicht. Gargamel probeert de mol uit zijn gang te roken, maar dat lukt niet. De mol graaft een gang naar hem toe zodat alle rook bij hem terechtkomt.