Wikia

Een huis vol spiegels

Een huis vol spiegels is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Wanneer de Smurfen in de avond een boswandeling aan het maken zijn, ziet Klungelsmurf een eng en onsmurfig huis. Grote Smurf zegt dat dat het huis met duizend spiegels is. Hippe Smurf is gelijk geïntresseerd, hij wil er wel naar toe. Maar je moet er nooit naartoe gaan, dat is heel gevaarlijk. Maar Hippe wil er wel naartoe gaan. Later gaat Hippe er stiekem toch naartoe. De deut gaat automatisch open. Hippe vindt het erg mooi. Wanneer het morgen wordt, besluit Hippe terug te gaan naar het dorp. Maar wat hij niet weet, is dat wanneer hij wegloopt al zijn spiegelbeelden tot leven komen. Hondereden Hippes volgen hem tot aan het dorp. In het dorp vragen de Smurfen zich af waar Hippe is gebleven. Later komt Hippe eraan, ook de spiegelbeelden komen, maar dat hebben de Smurfen niet door. Hippe lijkt nogal raar te doen, vinden de Smurfen. Zo waardeert Hippe het speciaal voor hem geschreven boek van Brilsmurf niet, en zijn nieuwe outfit bedacht door Kleermakersmurf ook niet. Ook lijkt Hippe de speciaal voor hem geschilderde meesterwerken van Schildersmurf niet te waarderen. Wanneer een spiegelbeeld van Hippe even wandelt, komt hij oog in oog te staan met Smurfin. Die heeft een mooie bloem gevonden. Smurfin gaat even weg om te zeggen dat ze Hippe gevonden heeft. Het spiegelbeeld van Hippe plukt de bloem en loopt weg. De echte Hippe komt eraan. Wanneer Smurfin terugkomt met Verslaggever, is de bloem weg. Smurfin beschuldigt het spiegelbeeld van Hippe hiervan, maar die zegt dat hij niks gedaan heeft. Later komen Brillie, Kleermaker, Schilder en Smurfin klagen bij Grote Smurf. Ze zeggen wat Hippe volgens hun heeft gedaan. De echte Hippe is er ook bij. De vraagt Grote aan Hippe of het waar is. Weer zegt Hippe dat hij onschuldig is. Dan komt Klungelsmurf aantreden met een spiegelbeeld van Hippe. De Smurfen schrikken ervan. Dan komt er nog een spiegelbeeld aan. Dan bekendt Hippe dat hij naar het huis met duizend spiegels is gegaan. Grote Smurf zegt dat hij nog zó heeft gezegd dat hij niet mocht gaan. Nu hij toch is gegaan, zal hij binnenkort steeds doozichtiger worden en op den duur verdwijnen. Hij is hier helemaal niet blij mee! Later zegt Grote Smurf dat ze terugmoeten naar het huis met duizend spiegels met Hippe. Hippe zal daar alle spiegels kapot moeten slaan. Dan zal hij niet verdwijnen. Hippe vindt het zonde van de spiegels, maar hij moet wel. Hippe begint nu stukje bij beetje doorzichtiger te worden. Later gaan ze terug naar het huis met duizend spiegels. Ook alle andere Hippes gaan mee. Als ze bij de deur komen durft Hippe ze niet kapot te slaan omdat hij het echt zonde vindt van de spiegels. Grote Smurf wodt boos en zegt dat hij móet gaan. Hippe gaat toch. De spiegelbeelden gaan mee. Hippe wil beginnen maar dan zegt een spiegelbeeld dat de wereld er veel beter uit zal zien met meedere Hippes. Hippe wordt alsmaar doorzichtiger. Maar Hippe slaat de spiegels toch kapot. De spiegelbeelden verdwijnen en Hippe wordt niet meer doorzichtig. Hippe is erin geslaagd. Nu besluit Hippe om nooit meer naar het huis met duizend spiegels te gaan. Hij heeft ervan geleerd.

Cast (NL)Edit

  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Kleermakersmurf - Dieter Jansen
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Verslaggeversmurf - Bas Westerweel