Wikia

Een hart van goud is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Knutselsmurf is erg trots op zijn Robotsmurf, maar Brillie vindt het een waardeloze uitvinding. Ondertussen is Greintje ook trots, namelijk op zijn hagedissen collectie. Maar dan komt Gargamel aanrijden met zijn nieuwe zelfgemaakte voertuig. Hij rijdt Greintje omver. Hierdoor laat Greintje zijn hagedissenverzameling vallen. Later rijdt Gargamel weer weg met zijn voertuig. Hij wil Smurfen vangen. Ondertussen zijn de Smurfen vrolijk Smurfbessen aan het plukken. Dan komt Gargamel aanrijden met zijn machine. De Smurfen maken zich uit de voeten, maar Robotsmurf weet Gargamel weg te jagen. De Smurfen zijn opgelucht, maar dan duikt Greintje op. De Smurfen vluchten snel weg. Greintje blijft stilstaan bij Robotsmurf en vraagt zich af wat voor een Smurf Robotsmurf is, maar Robot grijpt hem vast, en gooit hem ook weg. Robot rent dan ook weg, maar er valt een gouden hartje uit zijn lijf, waardoor hij omvalt en niet meer werkt. Robot had een hartje van goud waardoor hij goedaardig was. Greintje ziet de bewusteloze Robotsmurf en neemt hem mee naar Gargamel's kasteel. Ondertussen rennen de Smurfen verder door het bos. Opeens vraagt Knutsel zich af waar Robot is. Ondertussen is Greintje terug in Gargamel's kasteel. Gargamel en Azraël komen ook binnen en zien dat Greintje Robotsmurf heeft gevangen, en dat Robot geen hart heeft. Gargamel krijgt een idee. Hij stopt een steen in Robots hart waardoor de Robotsmurf boosaardig wordt. Gargamel geeft hem de opdracht om Smurfen te vangen, en Robot rent direct Gargamel's kasteel uit om de opdracht uit te voeren. Ondertussen vertellen de Smurfbes-plukkende Smurfen aan Grote Smurf wat er zonet was gebeurd. Dan komt de boosaardige Robotsmurf het dorp inrijden met een machine. De Smurfen zijn blij om Robot te zien en denken dat hij nog goedaardig is, maar al zien ze dat Robot boosaardig is geworden de Smurfen rennen snel weg. Klungel valt in een put terwijl Robot al enkele Smurfen heeft gepakt. Later ziet Gargamel Robotsmurf aankomen, en de Smurfen komen erachter dat Gargamel dit op zijn geweten heeft. Ondertussen komt Knutsel terug in het Smurfendorp. Hij helpt Klungel, die nog niet gepakt is, uit de put. Klungel vertelt wat er zonet was gebeurt en Knutsel en hij gaan eropuit om de Smurfen te redden. Ondertussen zitten de Smurfen in een kooi. Greintje wil de Smurfen hebben voor zijn Smurfenverzameling. Hij wil deze verzameling laten zien op de tovenaarsschool en dan kan hij er misschien weer terugkomen. Hij beveelt Robot om een Smurf naar hem toe te brengen, en Robot gaat weer eropuit om één te vangen. Ondertussen lopen Knutsel en Klungel door het bos, onderweg naar Gargamel. Klungel vindt Robot's gouden hartje. Dan komt Robotsmurf boos op ze afrennen. Knutsel en Klungel schrikken hiervan. Ondertussen zegt Grote Smurf dat Gargamel geen Smurfen voor het middageten moet eten, maar voor het avondeten. Hij zegt ook dat het eten pas écht lekker wordt met Smulsmurfs recepten. De Smurfen vragen zich af waarom Grote Smurf Gargamel "tips" geeft. Smulsmurf ook. Hij vraagt wat Grote Smurf aan het doen is, en Grote Smurf fluistert in Smulsmurfs oor dat dit een plannetje is om Gargamel te dwarsbomen. Ondertussen zijn Knutsel en Klungel nog altijd bang van de boosaardige Robotsmurf. Knutsel probeert Robot nog te herinneren aan hoe hij voorheen was. Hij vraagt of Robot hem nog kent en zegt dat hij hem heeft gemaakt. Robotsmurf begint raar te doen. Het lijkt alsof hij kapot gaat. Knutsel vraagt zich af wat er straks zal gebeuren. Ondertussen heeft Gargamel Grote Smurf en Smulsmurf uit de kooi gehaald om lekkere soep te maken. De soep is klaar, maar Grote Smurf en Smul gooien de pot met soep om. Terwijl Gargamel, Greintje en Azraël kuchen, rennen Grote Smurf en Smulsmurf naar de kooi en bevrijden de anderen. De willen het kasteel uitrennen, maar Gargamel blokkeert hun weg. Maar dan komen Knutsel en Klungel het kasteel binnen met Robotsmurf. Knutsel en Klungel hebben de steen uit Robotsmurf gehaald en het gouden hartje weer in hem gedaan. Knutsel gooit de steen tegen Gargamels hoofd en de Smurfen rennen snel het kasteel uit. Robotsmurf gooit Gargamel, Greintje en Azraël uit het kasteel. Gargamel en Greintje schreeuwen, zoals altijd, dat ze de Smurfen haten. Terug in het dorp maakt Knutsel Robotsmurf weer helemaal oké. Het is intussen al avond geworden. Brilsmurf vindt Robot nu niet meer een nutteloze machine. Robot geeft hem een stevige pakkert.

Cast (NL)Edit

  • Robotsmurf - ?
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter