Wikia

Een dag lang Grote

Een dag lang Grote is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Grote Smurf is bezig met zijn kleefkracht formule. Brilsmurf komt bij hem binnen en vraagt of de Smurfen wat spullen voor Grote's huis mogen neergooien. Grote Smurf zegt dat hij het prima vindt. De Smurfen gooien het voor zijn huis neer. Grote komt naar buiten en vraagt of de Smurfen het ook onder de grond kunnen verbegen. Ze kunnen er misschien een opslagplaats maken. De Smurfen willen dat Grote ook meegaat, maar die moet zijn expiriment afmaken. Opa stelt voor dat de Smurfen om de beurt misschien even Grote kunnen zijn. Ondertussen zijn de Smurfen druk bezig in een mijn. Smurfin is nu aan de beurt om Grote te zijn en zegt dat Knutsel en Mijnwerkersmurf iets ergens anders moeten plaatsen. Ze stribbelen tegen, maar Smurfin is Grote. Ze proberen het toch maar, maar het loopt uit de hand. Later is Moppersmurf Grote, maar hij haat Grote zijn. Nog later is Twijfelsmurf Grote, maar die kan geen beslissingen maken. Dan pakt Smulsmurf de muts van Grote en de eerste beslissing die hij maakt, is dat ze gaan eten. Smulsmurf wil zelf broden eten, maar die worden opgegeten door Mijnwerker en Potige Smurf. Later is Brilsmurf Grote. Hij heeft een zogenaamd "Brilsmurf plan" gemaakt die de Smurfen moeten uitvoeren. Potige Smurf volt Brillie's plan. Hij slaat de spijkers ergens in. Knutsel volgt ook Brillie's plan. Hij trekt de spijkers er daar uit. Potige wordt kwaad en zo onstaat er een kleine ruzie. Potige heeft genoeg van Grote Brilsmurf. Hij pakt de muts van Brillie af en doet hem zelf op. Hij wil Brillie eruit gegooien, maar Smurfin zegt dat je geduld met iedereen moet hebben als je Grote Smurf bent, zelfs met Brilsmurf. Veel later denkt Smurfin dat het plan van Opa om om de beurt Grote te zijn niet goed is. De anderen zijn het ermee eens. Smurfin pakt de muts van Grote die aan een spijker hangt. De spijker zit niet goed vast en valt. Zo stort de hele opslagplaats in. Snel gaan ze naar Grote Smurf, die nog steeds bezig is met de kleefkracht formule. Later bouwen ze de hele opslagplaats weer op. Ze werken samen. Later is de hele opslagplaats zoals ze gehoopt hadden. Door de hulp van Grote Smurf. En er is maar één Grote Smurf.

Cast (NL)Edit

  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Twijfelsmurf - Angélique de Boer
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Mijnwekersmurf - Dieter Jansen
  • Schildersmurf - Bram Bart