Wikia

Een Smurfinnetje voor Denise

Een Smurfinnetje voor Denise is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 20 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Balthazar krijgt bezoek van zijn nichtje Denise. In het Smurfendorp lijkt Sassette niet meer gewaardeerd te worden omdat ze "klein" is en "nog" met een pop speelt. Ondertussen lijkt Denise nogal een last te zijn voor Balthazar. Balthazar wil van haar af en is van plan haar te plaatsen bij Gargamel. Ondertussen is Gargamel bezig met een robot die de Smurfen moet kunnen vangen. Dan gaat de deur open en Balthazar verschijnt met Denise. Balthazar dwingt Gargamel ervoor te zorgen dat Denise een leuke dag krijgt anders is de tovenaar er geweest. Gargamel belooft dat Denise vrolijk zal zijn als ze weer wordt opgehaald. Balthazar gaat weg en de deur knalt dicht. Denise lijkt nogal lastig te zijn voor Gargamel. De robot van Gargamel lijkt geen succes te zijn. Hij knalt overal tegenop. De robot gooit Gargamel door een foutje weg. Greintje vindt Denise irritant. Denise gaat op een leguaan zitten. De leguaan rent als een speer weg met Denise erop. Greintje en Azraël moeten porberen de leguaan te stoppen. Maar gelukkig weet Denise eraf tre komen. Ondertussen spelen de Smurfjes bij een beekje terwijl Oma zit te breien. Smoegel staat er ook bij. Sassette zorgt er per ongeluk voor dat Oma haar bol met wol laat vallen. Sassette wil de bol pakken en springt op een tak. De tak beweegt en zo botst Sassette tegen de andere Smurfjes op. Die worden boos. Sassette wordt ook boos en loopt weg. In het bos maakt Sassette kennis met Denise. Ze worden vriendjes. Ze kletsen elkaar de oren van het hoofd. In het Smurfendorp wordt Grote Smurf ongerust over Sassette. Hij heeft haar lang niet gezien. Grote, Oma, Smoegel Driftige Smurf, Rustige Smurf en Natuursmurf gaan in het bos zoeken naar Sassette. Ondertussen krijgen Denise en Sassette te maken met twee boze wolven. Denise heeft een speelgoed vogel. Sassette gaat erop zitten en vliegt weg. Ze vindt het eng. De wolven willen haar pakken, maar knallen tegen elkaar op. Dan knalt Sassette tegen een boom, maar gelukkig wordt ze opgevangen door Denise. Dan komt Gargamel. Hij grijpt Sassette. Denise wordt kwaad en begint keihard te schreeuwen. Gargamel weet haar te kalmeren door te zeggen dat hij Sassette lang niet heeft gezien en haar graag wil ontmoeten. Dit is eigenlijk niet waar. Gargamel is eigenlijk heel wat anders met Sassette van plan. Denise gaat met Sassette naar Gargamel's kasteel. Ondertussen zoeken de andere Smurfen verder naar Sassette. Ze vinden een stukje van Sassette's pop en een stuk van Gargamel's pij dat Denise heeft afgescheurd. Ondertussen is Gargamel terug in zijn kasteel. Denise en Sassette zijn er ook. Gargamel is in een goede bui. Zijn plan lijkt te werken. De tovenaar heeft een plan. Hij stuurt Denise op pad om een igrediënt te halen voor zijn toverdrank. Sassette mag niet mee. Denise wil Sassette wel mee hebben, maar gaat toch maar alleen. Nu kan Gargamel Sassette in zijn soep doen. Hij wil dit doen. Sassette begint te huilen. Greintje kan hier niet tegen en rent het kasteel uit. Ondertussen gluren Grote, de Smurfjes, Smoegel en Oma door het raam van Gargamel. Gargamel heeft Sassette inderdaad gepakt. Dan verschijnt Balthazar's spiegelbeeld. Terwijl Gargamel met Balthazar's spiegelbeeld praat, loopt hij wat naar achteren. Hij knalt tegen zijn robot op en laat Sassette per ongeluk vallen. De robot gooit hem naar zijn deur. Nu vallen de Smurfen naar binnen. Ze maken zich uit de voeten. Sassette en Smoegel zijn de enigen die vrij zijn. Ze moeten iets bedenken om de Smurfen te redden. De robot gaat achter ze aan. Sassette en Smoegel rennen naar Denise, die in het bos is. Ze vragen haar hulp. Denise gilt het uit. Gargamel heeft gelogen! Ze gaat met Smoegel en Sassette mee. De robot ze zit nog steeds op de hielen. Sassette, Denise en Smoegel rennen bij Gargamel naar binnen. Smoegel rent onder de tafel door waar de kooi van de Smurfen staat. De robot knalt er tegenaan en de Smurfen zijn vrij. Die rennen weg. De robot zit Smoegel nog steeds op de hielen. Daarna krijgt Gargamel de robot achter zich aan. Hij struikelt waarna de robot stukgaat. Denise lacht Gargamel uit. Gargamel wordt woedend op haar, maar dan verschijnt Balthazar. Gargamel scheldt hem uit, dus begint Balthazar laserstralen op hem te schieten. De andere Smurfjes maken het intussen goed met Sassette.

Cast (NL)Edit

  • Denise - Marjolein Algera
  • Azraël - Fred Butter
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Omasmurf - Marjolein Algera
  • Smoegel - Marjolein Algera