Wikia

Een Grote Kleine Smurf is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Op het begin van de aflevering zien we Potige Smurf aan het trainen en Driftige Smurf die zit te kijken. Maar dit loopt uit de hand. Ondertussen is Gargamel bezig met een gemeen plan om de Smurfen te vangen. Azraël zit achter een muis aan. Dan komt Bolle Gijs binnen. Hij drinkt Gargamel's toverdrank op. Gargamel wordt daar boos over. Ondertussen was er een beetje van de toverdrank op de muis gevallen. Die werd groter. Dit is een perfect plan om de Smurfen te vangen. Ondertussen is Gargamel groter geworden. Hij vindt het geweldig. Nu kan hij het Smurfendorp vinden en zich wreken op alle Smurfen! Gargamel maakt een Smurfbeienstruik wat groter. Ondertussen lopen 4 Smurfen in het bos om Smurfbeien te zoeken. Ze vinden een Smurfbeienstruik, maar wel een erg grote. Ook de Smurfbeien zijn groot. Driftige probeert er één te plukken, maar de Smurfbei is te zwaar. Het blijft op hem liggen. Hij kan het niet van zichzelf afkrijgen. Dan duikt Gargamel op. De andere Smurfen zetten het op een lopen, maar Driftige kan niet overeind komen. Gargamel grijpt hem. Hij vergroot Driftige. De zak knapt en Driftige wordt alsmaar groter. Gargamel zet het op een lopen, maar de Megasmurf achtervolgt hem. Eindelijk kan hij zich wreken op Gargamel! Gargamel vlucht onder een struik, maar Driftige vindt hem. Gargamel is heel bang. Maar hij rent verder en klimt ergens omhoog. Daar staat ook een steen. Die is hij van plan op zijn hoofd te gooien. Maar wanner de steen naar beneden rolt, pakt Driftige een tak en slaat hem weg. Gargamel vlucht weg, maar Driftige komt hem achterna. Ondertussen hebben de andere Smurfen hulp ingeschakelt. Gargamel is ondertussen in een boom geklommen en Driftige begint eraan te trekken. Dan komt Grote Smurf erop af en zegt dat het niet smurfig is om dat te doen. Driftige laat Gargamel los. De gemene tovenaar vlat in het water. In het dorp wordt het ook al gauw bekend hoe groot Driftige is. Hij is ook heel sterk. Later worden de Smurfen de Mega-Driftige zat. Sommige worden ook bang voor hem. Ondertussen komt Gargamel hijgend binnen in zijn huis. Hij maakt zichzelf nóg groter. Hij steekt zelfs boven zijn huis uit. Ondertussen lijkt er in het dorp geen plaats meer te zijn voor Driftige. De huizen gaan bijvoorbeeld kapot. Driftige wordt verdrietig. Ondertussen wil Gargamel zich wreken op Driftige. Maar dan ziet hij het huis van Bolle Gijs. Hij neemt wraak op hem. Ondertussen heeft Grote Smurf een drankje gevonden die Driftige weer kleiner kan maken. Buiten het dorp zit Driftige te huilen op een steen. Sassette troost hem. Maar dan verschijnt Gargamel. Sassette maakt dat ze wegkomt. Ook Driftige rent voor de reusachtige Gargamel. Grote Smurf en Potige Smurf zitten vanaf een maisveld toe te kijken. Dan struikelt Grote en het drankje valt in het water. Ondertussen vindt Driftige geen uitweg meer. Dan vallen Driftige en Gargamel in het water. Het drankje zit er ook doorheen, dus Driftige en Gargamel krimpen weer terug tot hun normale gedaante. De rivier krimpt ook en is een paadje geworden. Gargamel achtervolgt Driftige, maar Gargamel struikelt en Driftige kan ontsnappen. Dan komt Bolle Gijs. Hij wil zich wreken op Gargamel voor alles wat hij heeft moeten doorstaan. Gargamel vlucht weg. Bolle Gijs rent hem achterna.

Cast (NL)Edit

  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Bolle Gijs - Stan Limburg
  • Schildersmurf - Bram Bart