Wikia

Droomsmurf droomt zich af is een aflevering uit Seizoen 5. Het speelduur is 10 minuten. De aflevering is een vervolg op De Ruimtesmurf.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Wanneer Droomsmurf post wil bezorgen naar de Snoefen, wil hij opeens weer terug naar de Snoefen-planeet. Grote Smurf blijkt alle brieven van Droomsmurf voor de Snoefen beantwoord te hebben. Maar de Smurfen willen eigenlijk niet weer zo lang sjouwen als de vorige keer. Ondertussen heeft Gargamel weer een gemeen plan om de Smurfen te vangen. Hij heeft een nieuw maaksel gemaakt die hem en Azraël naar het Smurfendorp toe leidt. Ondertussen weet Grote Smurf hoe ze het dit keer gaan aanpakken. Hij heeft een nieuw drankje waarmee hij de Smurfen weer in Snoefen kan veranderen en het Smurfendorp in de Snoefen-planeet verandert. Grote zegt wat hij nodig heeft, en Brillie en Klungel pakken het. Later heeft Knutselsmurf een echte raket gebouwt die Droomsmurf, die nu weer de Ruimtesmurf is, "de lucht in kan laten gaan en naar de Snoefen-planeet brengt". Brilsmurf en Klungelsmurf mogen mee. De "lucht" is een stuk papier die op de nieuwe uitvinding van Knutsel is geplakt om Ruimtesmurf te laten geloven dat hij écht "zweeft". Als de drie in de raket zijn, laat Grote zijn drankje meteen inwerken. Wanneer Ruimtesmurf weer op de "Snoefen-planeet" is belamd, komt de Oppersnoef (Grote Smurf) hem al tegemoet. Hij ziet ook Bril en Klungel. Ondertussen lijkt Gargamel's maaksel al goed te werken. Hij komt in het Smurfendorp aan, maar dat is nu de Snoefen-planeet. Gargamel wil geen Snoefen. Dus gaat hij woest weer terug naar zijn kasteel en sloopt zijn ding. Oppergnoef heeft Ruimtesmurf, Brilsmurf en Klungelsmurf geholpen zodat Gargamel hun niet zag. Uiteindelijk vindt Ruimtesmurf dat het tijd is om weer terug te gaan naar het Smurfendorp. Hij doet dit. Grote laat zijn drankje weer uitwerken, en de Snoefen zijn nu weer de Smurfen en de Snoefen-planeet is nu weer het Smurfendorp. Grote maakt toch maar duidelijk dat hij en de andere Smurfen zich hebben verandert in Snoefen. Droomsmurf is teleurgesteld, maar blijft er wel van dromen.

Cast (NL)Edit

  • Droomsmurf/Ruimtesmurf - Frans van Dusschoten
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf/Oppersnoef - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten
  • Smulsmurf/Smulsnoef - Ger Smit
  • Hippe Smurf/Hippe Snoef - Ger Smit
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Azraël - Frans van Dusschoten