Wikia

Dingen die 's nachts Smurf doen is een aflevering uit Seizoen 5. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Kleutersmurfen moeten naar bed van Grote Smurf. Driftige Smurf  zoekt zijn teddybeer. Hij wil niet meer slapen zonder. Grote Smurf laat hem in zijn bed slapen. Hij vertelt Driftige dat de teddybeer toverkrachten bezit en ooit van hem was. Driftige is bang zonder zijn teddybeer en houdt Grote Smurf steeds wakker. Gargamel kan niet slapen. Hij wil een toverspreuk gebruiken om in slaap te vallen. Door Azraël gebruikt hij echter een spreuk om te slaapwandelen. Driftige loopt bang het huis uit en het bos in. Intussen komt Gargamel slaapwandelend in het Smurfendorp. Hij wordt wakker en denkt dit te dromen. Meteen vangt hij de Smurfen en maakt het dorp stuk. Grote Smurf stuurt Puppy op Gargamel af. Hij wordt het dorp uit gejaagd. In het bos zoekt Driftige naar de teddybeer. Hij wordt gepakt door Gargamel. Plots komt de teddybeer tot leven en wordt reusachtig groot. Gargamel wordt verjaagd. Driftige is blij te zien dat zijn teddybeer magische krachten heeft. De beer vertelt hem om hem aan een Smurf te geven die hem echt nodig heeft. Eerst ziet Drifige dit niet zitten. De volgende dag is de teddybeer weer normaal. De Smurfen herstellen hun dorp weer. Driftige besluit om de teddybeer aan Babysmurf te geven.