Wikia

De zingende Smurf is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen zijn met elkaar aan het zingen, maar als Muzieksmurf mee gaat zingen, klinkt het opeens heel vals. Muzieksmurf zingt erg vals en de Smurfen klagen erover bij Brillie, die de leiding heeft bij het koor. Brillie vindt Muzieksmurf ook vals zingen. Muzieksmurf wordt weggestuurd. Later is hij bij Grote Smurf en vraagt of hij zijn zangstem kan verbeteren. Grote Smurf zal kijken wat hij kan doen. Ondertussen is een lange kikkerprins, met geel haar, een brilletje, en een groen kostuum. Agatha is zogenaamd verliefd op hem en komt voorbij varen in een bootje; ze zit ook te zingen. De kikkerprins kan Agatha's gezang niet aanhoren en gaat weg. Ondertussen heeft Grote Smurf een ketting gemaakt waarmee Muzieksmurf beter kan zingen als hij hem omdoet. Later geeft hij de ketting aan Muzieksmurf. Muzieksmurf is er erg blij mee. Hij doet hem om, en krijgt een hele mooie zangstem. Brillie neemt hem nu ook weer aan bij zijn koor. Later zorgt Muzieksmurf voor ongelukken als hij hard zingt. De Smurfen vragen waarom hij niet in het bos gaat zingen. Muzieksmurf doet dit en enkele Smurfen gaan mee. Ondertussen probeert Agatha de kikkerprins te bezoeken, maar die wil haar niet binnenlaten. Agatha vliegt weer weg op haar vogel, maar dan hoort ze de prachtige zangstem van Muzieksmurf. Agatha laat haar vogel naar beneden dalen en vangt Muzieksmurf. De andere luisterende Smurfen moeten een plan verzinnen om Muzieksmurf te redden. Later is Agatha terug in haar kasteel. Ze gaat weer naar de kikkerprins en neemt Muzieksmurf mee. Later is de kikkerprins erg blij met de zingende Muzieksmurf. Hij wil hem hebben, maar Agatha wil de zingende Smurf niet geven. Ze vliegt weer weg met Muzieksmurf, die nog volop zit te zingen in zijn kooi. Ondertussen horen Sassette, Klungelsmurf en Huilsmurf, die naar Muzieksmurf hebben geluisterd toen hij zong in het bos, Muzieksmurf zingen. Ze zien Agatha op haar vogel vliegen. Ze volgen het stemgeluid van Muzieksmurf. Later, als Agatha en Muzieksmurf weer terugzijn in Agatha's kasteel, komen de drie Smurfen Muzieksmurf redden. Ze worden echter betrapt door Agatha, die ze ook in dezelfde kooi als Muzieksmurf stopt. Agatha wil Muzieksmurf voor eeuwig in de kooi houden, zodat de kikkerprins met haar gaat trouwen. De kikkerprins klopt intussen op de deur. Terwijl Agatha naar de deur loopt, maken de Smurfen in opdracht van Muzieksmurf de ketting waardoor Muzieksmurf beter kan zingen kapot. Wanneer de kikkerprins binnen is gekomen, begint Muzieksmurf volop te zingen. Muzieksmurf zingt nu opeens weer heel vals. De kikkerprins loopt boos weg. Agatha wil hem tegenhouden door een stoel in de vorm van een hartje te toveren, maar de kikkerprins gooit die stoel weg. De stoel komt tegen de kooi met Smurfen aan, waarvan het deurtje opengaat en de Smurfen eruitrennen. Terug in het dorp mag Muzieksmurf toch meedoen met het koor van Brillie, ookal zingt hij nog zo vals.

Cast (NL)Edit

  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Agatha - Corry van der Linden
  • Huilsmurf - Robert Delhez
  • Schildersmurf - Fred Meijer
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Puppie - Eddy van der Schouw