Wikia

De zin van Driftige is een aflevreing uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Driftige Smurf krijgt nooit zijn zin en is daar boos over. Als hij een Trol bevrijdt mag hij van de Trol een wens doen. Driftige wenst dat hij altijd zijn zin krijgt. De Trol zegt dat Driftige zijn zin kan krijgen als hij "Do re mi" zegt. Driftige gaat meteen terug naar het Smurfendorp. Daar vraagt hij gelijk iets, maar het mag niet. Driftige zegt Do re mi en krijgt zijn zin. Als Rustige Smurf, Natuursmurf en Sassette in het Smurfendorp komen zien ze dat alle Smurfin bezig zijn met Driftige het naar zijn zin te maken. Ze ontdekken dat het van een trol komt en gaan naar de trol toe. De Trol zegt dat ze een berg moeten beklimmen om het weer normaal te maken. Samen met de andere Smurfen gaan de Smurfjes de koude berg op. Ze slagen. Driftige belooft dat hij nooit meer moeilijk zal doen als hij zijn zin niet krijgt. Als de Smurfjes weer naar bed moeten vraagt Driftige of hij even mag opblijven. Maar dat mag niet. Maar gelukkig doet Driftige er niet moeilijk over.

Cast (NL)Edit

  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Luikaksmurf - Angélique de Boer
  • Potige Smurf - Stan Limburg