Wikia

De terugkeer van Don Smurfo is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Als Grote Smurf bezig is met een expririment, hollen de Smurfjes zijn huis binnen. De kleuters willen het verhaal van Don Smurfo horen. Grote weigert eerst, maar later wil hij het toch lezen. Klungelsmurf wil ook luisteren. Grote let niet op zijn toverdrank. Het ontploft en Grote zegt boos tegen de Smurfjes dat ze nieuwe ingrediënten in het bos moeten zoeken. Maar Gargamel en Greintje zijn ook in het bos. De twee schurken hebben zich verkleed als een paard in de hoop een paar Smurfen te vangen. Grote is ook met de Smurfjes meegegaan en ontdekt Gargamel. Grote Smurf en de Smurfjes kunnen optijd ontsnappen aan Gargamel en Greintje. Wat Grote en de Smurfjes niet weten, is dat Don Smurfo tot leven is gekomen toen het expiriment misging. Al snel ontdekken ze Don Smurfo. Don Smurfo wordt al gauw populair in het Smurfendorp. Ze denken eerst dat het Lolsmurf is. Maar als ze Lolsmurf zien, bergrijpen ze er niks van. Later zijn Gargamel in Azraël in het dorp aangekomen als Greintje buiten dingen moet zoeken. De Smurfjes weten de trouwe vogel van Don Smurfo tot leven te laten komen en die verjaagt Gargamel en Azraël uit het dorp. Grote Smurf laat Don Smurfo weer teruggaan in het boek. Ondertussen komt Greintje weer terug in Gargamel's huis en wordt boos als hij ziet dat Gargamel weg is. Maar na een paar seconden vallen Gargamel en Azraël op Greintje.

Cast (NL)Edit

  • Don Smurfo - ?
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter