Wikia

De overstroming

De overstroming is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Het heeft echt al een lange tijd niet geregend en daar willen de Smurfen wat aan doen. Gargamel heeft een machine gemaakt die het kan laten regenen wanneer hij dat wil. Ondertussen heeft Knutsel een machine gemaakt die het weer kan voorspellen, maar er is voorlopig geen regen voorspeld, dus er komt ook geen regenboog. Smurfin is teleurgesteld omdat er geen regenboog komt, want dan kan ze haar vriendje blauwoog, een oranje vliegend paardje, niet zien. Ondertussen laat Gargamel zijn machine werken. Hij doet dit doormiddel van een boel bonen. Er beginnen druppels te vallen uit een klein wolkje boven zijn kasteel te vallen, maar het regent alleen boven zijn kasteel. Knutsel en Grote Smurf zijn daar erg verbaasd over. Het stortregent boven Gargamels kasteel en Grote Smurf en Knutsel zijn verbaasd dat er zoveel regen uit zo'n kleine wolk kan komen. Het zal tien dagen gaan regenen volgens Gargamel. Later is het water al zo hoog gestegen dat er voor de Smurfen maar één dit opzit: ze bouwen een ark. Ondertussen zien Blauwoog, het vriendje van Smurfin en kabouter Karel hoe hoog het water al staat. Blauwoog maakt zich zorgen over de Smurfen, maar Karel zegt dat de Smurfen zich vast wel weter te redden. Ondertussen zijn de Smurfen bezig met de ark. Het gaat al aardig met de boot. Ondertussen kan Gargamel het ook niet meer aan in zijn kasteel en gaat ook met de boot. Ondertussen zorgt Natuursmurf voor enkele dieren op de top van een berg. Smurfin wenst intussen dat Blauwoog komt. Toevallig hoort Blauwoog Smurfin en zegt tegen Karel dat hij naar beneden wil, waarop Karel zegt dat Blauwoog niet naar beneden kan zonder de regenboog, maar hij kan het wel doormiddel van de Noordpool of de Zuidpool. Ondertussen ziet Gargamel de Smurfen in hun ark. Hij vraagt of Grote Smurf hem op sleeptouw wil nemen. Grote Smurf vindt dit goed, maar Gargamel moet wel afstand houden. Ondertussen gaat Blauwoog via de Noordpool naar beneden. Ondertussen krijgt Grote Smurf een brief van koning Gerard en zijn huisgenoten waarin staat dat ze hen moeten redden, en Gargamel ontvangt er één van Balthazar waarin staat dat, als Gargamel de oorzaak is van deze overstroming, Balthazar hem zijn nek om komt draaien. Ondertussen komt Blauwoog bij Smurfin. Smurfin komt op zijn rug zitten en Blauwoog vliegt verder. Smurfin vertelt wat er aan de hand is. Later vliegt Blauwoog de wolk bij Gargamels kasteel in, en ziet dat er een heleboel bonen inzitten. Blauwoog zegt dat het niet goed in om zoveel bonen te gebruiken. Hij schopt tegen de bonen en de wolk verdwijnt. Later ontdekken de Smurfen dat het water is gezakt, en zo droogt het allemaal stukje bij beetje op. Later moet Smurfin afschied nemen van Blauwoog. Smurfin is erg bedroeft. Blauwoog vliegt weg en Smurfin zwaait hem uit.

Cast (NL)Edit

  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Natuursmurf - Hein Boele
  • Droomsmurf - Frans van Dusschoten
  • Boerensmurf - Frans van Dusschoten
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman