Wikia

De oppas past niet op

De oppas past niet op is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 10 minuten. In de aflevering is Agatha voor het laatst te zien.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Omasmurf wil graag iemand hebben die op Babysmurf kan passen. Knutselsmurf wil dat wel, maar Smulsmurf wil dat ook, en Brillie ook. Hierdoor ontstaat een kleine ruzie, maar van Oma mogen ze allemaal wel oppassen. Ondertussen heeft Agatha een heel lelijk gezicht gekregen. Ze heeft Babysmurf nodig om zichzelf weer normaal te krijgen. Ondertussen moet Babysmurf drinken, maar dat heeft Smulsmurf opgedronken. En, door Brillie, valt Knutsel van zijn zelfgemaakte schommelstoel. Later zijn de drie met Baby aan het wandelen. Knutsel heeft een kinderstoel met wielen voor Baby gemaakt. Als de weg zich in drieën splitst, beginnen Knutsel, Bril en Smul ruzie te maken over welke weg. Ze krijgen niet door, dat Baby per ongeluk wegrijdt. Smoegel is ook mee en probeert ze duidelijk te maken dat Baby er vandoor is gegaan. De drie ruziemakertjes willen niet naar hem luisteren. Dan gaat Smoegel zelf maar achter Baby aan. Baby komt bijna terecht in een gat, maar Smoegel weet hem gelukkig te redden. Agatha ziet Babysmurf en pakt de wagen met Baby en Smoegel erin. Agatha grijpt Baby en laat de kar en Smoegel vallen. De kar valt op Knutsel, Smul en Brilsmurf. Die zien al snel wat Agatha heeft gedaan. Snel gaan ze naar Agatha's kasteel om Babysmurf te redden. Later komen ze aan bij Agatha. Ze gluren door het raam, maar vallen naar binnen. Agatha merkt het natuurlijk en neemt ze gevangen. Nu beschuldigen Knutsel, Brillie en Smulsmurf elkaar van dat ze gepakt werden door Agatha. Ondertussen lukt het Smoegel om Baby te redden, maar Babysmurf en Smoegel worden al snel ontdekt door Agatha. Smoegel gaat ervandoor en wordt steeds gevolgd door Agatha. Maar Agatha's pogingen om Smoegel te pakken mislukken. Intussen maakt Baby met zijn rammelaar Knutsel, Bril en Smul vrij. Snel rennen ze met Smoegel weg uit Agatha's kasteel. Later zijn ze veilig en wel in het dorp aangekomen.

Cast (NL)Edit

  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Smoegel - Marjolein Algera
  • Omasmurf - Marjolein Algera
  • Agatha - Corry van der Linden