Wikia

De grappendoos van Lolsmurf is een aflevering uit Seizoen 1. Later is het stripverhaal De grappen van Lolsmurf verschenen in De Vliegsmurf.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Lolsmurf geeft aan alle Smurfen cadeautjes. Deze cadeautjes ontploffen in het gezicht bij het openen. De smurfen vinden dit niet leuk. Die avond zijn Smurfin, Smulsmurf en Luilak in het bos bij een kampvuur. Plots duikt een spook op. Ze worden heel bang. Het is Lolsmurf verkleed als spook. De volgende dag haalt Lolsmurf nog andere grappen uit. De andere Smurfen zijn Lolsmurf's grappen beu. Luilak, Smurfin en Smul besluiten om Lolsmurf een lesje te leren door een grap met hem uit te halen. Ze lokken Lolsmurf via een hol in een donkere tunnel. Daar maken ze hem bang in het donker met griezelige geluiden. Lolsmurf kan er niet om lachen. Poets wederom poets! Plots duikt Azraël op in de tunnel. De Smurfen rennen weg. Ze ontsnappen aan de kat en komen via een muizenhol uit in het huis van Gargamel. Ze horen Gargamel komen en rennen naar buiten. Maar Azraël verspert de weg. Gargamel vangt ze en stopt ze in een ketel. Lolsmurf bedenkt een plan om hen te bevrijden. Hij wordt ook gepakt door Gargamel. Lolsmurf geeft Gargamel een cadeautje. Het ontploft in zijn gezicht. De Smurfen ontsnappen. Gargamel is boos omdat de Smurfen weer eens ontsnapt zijn. Terug in het Smurfendorp geeft Lolsmurf aan Brilsmurf een cadeautje. Brilsmurf gooit het cadeau terug. Het ontploft in Lolsmurfs gezicht, die er niet om kan lachen.