Wikia

De galante Smurf is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Een prins en een meisje genaamd Pricilla zijn verliefd op elkaar en willen trouwen, maar de koningin, de moeder van de prins, vindt dat niet goed. Pricilla moet eerst maar eens iets laten zien wat de koningin nog nooit van tevoren had gezien. Ondertussen heeft Knutsel een trampoline gemaakt, waarop Opasmurf springt. Opa heeft dit in 500 jaar al niet meer gedaan. Ondertussen wil Agatha met de prins trouwen, maar dan moet ze wel iets bijzonders laten zien. Wanneer ze op haar raaf over het bos vliegt, springen de Smurfen op de trampoline. Opa springt de lucht in en Agatha krijgt een idee: ze brengt de koningin een Smurf. Ze wil Opa grijpen, maar Knutsel weet Opa te redden. Terug in haar kasteel kijkt Agatha doormiddel van een toverspiegel wat Opasmurf aan het doen is. Ze merkt dat Opa een galante Smurf is en verkleedt zich als een kamermeid die gevangen zit in een kasteel. Opasmurf ziet haar en wil haar redden, maar kan niets vinden om naar boven te komen. De kamermeid gooit haar lange staart naar beneden. Opasmurf probeert ermee naar boven te klimmen, maar de pruik valt en Opa ziet dat dit een list is van Agatha. Agatha's plan is mislukt. Later verandert Agatha zichzelf in een Smurf, de 'Omasmurf' (in seizoen 8 kwam er een echte Omasmurf), die er eigenlijk niet uitziet als een oma. Haar raaf denkt opeens dat er een Smurf in het kasteel is en achtervolgt Agatha. Ze rent door het bos en Opasmurf hoort haar gillen. Opa weet haar te redden van de raaf. Agatha doet alsof ze Opa heel dankbaar is en doet alsof ze smoorverliefd op hem is. Agatha zegt dat ze al haar tijd wil doorbrengen met Opa, en later doen ze alles samen. Wanneer Opa en Agatha samen varen kust Agatha Opasmurf, waardoor Agatha weer zichzelf wordt. Ze grijpt Opa. In het dorp maken de Smurfen zich zorgen over Opa, die al een tijdje zoek is. Grote Smurf zegt dat ze het hele bos moeten doorzoeken. Ondertussen is Agatha al op het kasteel. Opasmurf zit gevangen in een kooitje. Hij weet zichzelf echter weer te bevrijden en zegt tegen de prins dat, als hij gezien wordt, Agatha zal trouwen met de prins. De prins verstopt Opa onder zijn kleding. De koningin komt erbij en ziet dat de prins en Pricilla erg veel van elkaar houden. De prins gaat uit met Pricilla, waar de koningin het niet mee eens is. Agatha laat zien wat er in de kooi zit: helemaal niets. Opasmurf is ontsnapt. Agatha wordt uit het kasteel geschopt en belamt in het water. Ondertussen denken de Smurfen dat ze Opa niet meer kunnen vinden, maar Opa duikt toch weer op. Als Grote Smurf vraagt waar Opa is geweest, zegt Opa dat dat een lang verhaal is.

Cast (NL)Edit

  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Agatha - Corry van der Linden