Wikia

De familie modder is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Er zweeft een rond, ruimteachtig ding boven het Smurfendorp dat allemaal modder spuit. Een aantal Smurfen krijgen modder op hun hoofd. Eerst verdenken ze Lolsmurf ervan, maar hij deed het niet. Al gauw ontdekken het het zwevende ruimteding. Die spuit al het modder. De Smurfen zijn hier niet bepaald blij mee. Wanneer Klungel in een gat van het ding kijkt, wordt hij erin meegenomen. Grote Smurf, Brilsmurf, Mijnwerkersmurf, Knutselsmurf en Moppersmurf gaan kijken. Het ziet er eng uit, maar Klungel lijkt het er naar zijn zin te hebben. Het is bewoond door een stel modderige wezens genaamd modders. Ze kietelen Klungel. Al gauw mogen de modders mee naar het dorp, maar dan verknoeien ze alles met modder. En als het nacht is, stelen ze ook nog alles! Nu zijn de Smurfen de modders zat. Ze gaan demonstreren. Dan geeft Babysmurf zijn rammelaar aan de modder-baby. Nu leren de Smurfen samen te delen met de modders. Ze raken zelfs bevriend met hen. Maar later moeten de modders terug naar hun eigen planeet. De Smurfen vinden het jammer, maar Hippe Smurf is er blij mee. Maar net als hij zijn deur opent, krijgt hij modder op zijn hoofd.

Cast (NL)Edit

  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten
  • Hippe Smurf - Ger Smit
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Mijnwerkersmurf - Bas Westerweel
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Boerensmurf - Frans van Dusschoten