Wikia

De echomeloen

De echomeloen is een aflevering uit Seizoen 8. Het speelduur is 20 minuten. In deze aflevering waren Selwyn, Tallulah en Flap voor het laatst te zien.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Omnibus, Grote Smurf, Sassette en Natuursmurf gaan naar het verjaardagsfeestje van Selwyn en Tallulah. Selwyn wil eerst de cadeautjes openmaken, maar Tallulah wil eerst taart eten. Hierdoor ontstaat een grote ruzie tussen de tovenaar en de tovenares, maar het lieve draakje Flap zorgt ervoor dat er weer vrede komt. Later gaan de Smurfen en Omnibus er weer vandoor en Sassette en Natuur vragen aan Grote Smurf, Tallulah en Selwyn of Flap bij hen mag logeren, en dat mij zowel van Grote Smurf als Selwyn en Tallulah. Wanneer de Smurfen, Omnibus en Flap vertrekken, geven Selwyn en Tallulah elkaar hun eigen cadeautjes. Maar, omdat ze elkaars cadeaus allebei niet mooi vinden, beginnen ze weer te ruzieën. Later is Grote Smurf op bezoek bij Omnibus. Selwyn komt treurig binnen en zegt dat hij weer eens erge ruzie heeft met Tallulah. Omnibus weet raad en geeft hem een meloen, maar dit is een heel speciale meloen, namelijk een echomeloen. Wanneer men iets inspreekt in de meloen, blijft het iets wat gezegd is in de meloen zitten. Als de meloen weer geopend wordt, zal het ingesproken iets weer te horen zijn. Selwyn is erg blij met de meloen. Terug in het kasteel zegt Selwyn in de meloen dat hij erg veel van Tallulah houdt. En nu maar hopen dat Tallulah de meloen opent. Ondertussen nemen Sassette en de Natuursmurf afscheid van Flap, die weer terug moet naar Selwyn en Tallulah. Later komt Flap het kasteel binnen en ziet de meloen. Hij geeft hem aan Sewlyn, die iets zegt terwijl de meloen open staat. Selwyn gaat naar Tallulah met de meloen en opent hem, maar opeens komen er niet de lieve woordjes meer uit die hij had ingesproken. Tallulah wordt woest en zo krijgen de twee weer ruzie. Flap vliegt het kasteel uit en gaat naar Sassette en Natuur, die denken dat er onweer komt en teruggaan naar het dorp. Flap heeft ook de echomeloen meegenomen en maakt Sassette en Natuur duidelijk dat Selwyn en Tallulah aan het vechten zijn om deze meloen. Flap gooit de meloen in een hol in een boom en gaat samen met Sassette en Natuur naar het kasteel van Selwyn en Tallulah. Het stormt intussen dankzij de ruzie van Selwyn en Tallulah, waarbij ook allerlei toverkrachten worden gebruikt. Ondertussen ontdekken Wilde Smurf en Sjimmie ook de echomeloen. De echomeloen stond echter open toen Wilde een geluid maakte. Wilde opent de meloen en hoort het geluid van zijn eigen stem. Hij schrikt een beetje. Ondertussen loopt Grote Smurf door het bos. Sassette, Natuur en Flap komen naar hem toe en vertellen dat Selwyn en Tallulah weer eens flink met elkaar overhoop liggen, en dat het deze keer wel erg onsmurfig is. Ondertussen wil Lolsmurf één van zijn verassingen aan Knutsel geven, maar die trapt er niet in. Wilde Smurf komt in het dorp met de echomeloen. Lolsmurf ruilt de echomeloen met zijn verassing. Lolsmurf heeft echter de echomeloen openstaan wanneer Lolsmurfs verassing in het gezicht van Wilde ontploft. Wilde opent de meloen weer en Lolsmurf schrikt van het geluid van de ontploffing. De echomeloen wordt echter al gezien door Brillie, die hem gebruikt om zijn citaten voor te lezen. Later wanneer de Smurfen aan het eten zijn, staat de echomeloen open en zijn de citaten van Brilsmurf te horen. Het begint de Smurfen te vervelen en Smulsmurf neemt de echomeloen van Brillie af. Later luistert Smulsmurf naar zijn eigen recepten die hij heeft ingesproken in de meloen. Later heeft Muzieksmurf het geluid van zijn trompet opgenoemen en luistert ernaar. Hij speelt ook mee, en hiermee wekt hij echter Babysmurf uit zijn slaap, die vervolgens begint te huilen. Later hebben Driftige Smurf en Rustige Smurf een slaapliedje opgenoemen voor Babysmurf om hem weer in slaap te wekken. Ze slagen er echter in dit te doen, maar vallen zelf ook in slaap. Later maakt iedereen ruzie om de echomeloen. Opasmurf neemt de meloen echter van de Smurfen af en houdt hem bij zich totdat Grote Smurf weer terug is. Later heeft Opasmurf één van zijn verhalen in de meloen opgenomen en luistert ernaar. Brillie pakt de meloen weer af via de schoorsteen. Opa kan hem niet meer afpakken. Brillie struikelt met de echomeloen en de meloen rolt door het dorp, gevolgd door allerlei Smurfen die hem willen hebben. Brillie heeft de meloen uiteindelijk te pakken, maar dan staan Grote Smurf, Sassette, Natuur, Flap en Wilde Smurf ineens voor zijn neus. Grote Smurf is boos op de Smurfen en vertelt waar de meloen écht voor nodig was. Er verschijnen opeens grijze wolken boven het Smurfendorp. Dat komt door Selwyn en Tallulah, die nog steeds vollop aan het kibbelen zijn. Het waait nog steeds erg hard. Grote Smurf laat alle Smurfen schuilen in een boom. Natuursmurf en Flap vliegen in de richting van Selwyn en Tallulah. Natuur heeft de echomeloen bij zich. Ondertussen waait de boom waarin de andere Smurfen schuilen ook weg. De Smurfen houden zich goed vast aan de boom. Natuur en Flap proberen hen te helpen, maar dat lukt niet. Selwyn en Tallulah horen Flap schreeuwen en horen dat hij echt in de puree zit. Ze moeten hem en de Smurfen helpen. Ze stoppen met ruzie maken en beëindigen de storm. Ze zorgen ook voor een zachte landing voor Flap en de Smurfen. Selwyn en Tallulah maken ruzie over wie ze nou echt heeft gered, maar dan doet Natuursmurf de echomeloen open waaruit de stem van Selwyn kliknt die zegt dat hij van Tallulah houdt. Natuursmurf had dit echter opgenomen tijdens een ruzie, wanneer Selwyn aan Tallulah probeerde duidelijk te maken dat hij van haar hield. Nu Tallulah dit hoort, wordt ze meteen weer verliefd op Selwyn. Later gaan Selwyn en Tallulah met Flap naar huis. De Smurfen en Flap nemen afscheid van elkaar. Brillie wil de echomeloen van Grote Smurf afnemen, maar Grote Smurf laat de echomeloen per ongeluk uit handen vallen en zo valt de echomeloen in een gat. Hij is stuk, maar dat vinden de Smurfen niet erg.

Cast (NL)Edit

  • Selwyn - Bram Bart
  • Tallulah - Lucie de Lange
  • Flap - ?
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Omnibus - Paul van Gorcum
  • Wilde Smurf - Dieter Jansen
  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Lolsmurf - Dieter Jansen
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter