Wikia

De Vliegsmurf

De voorkant.

De Vliegsmurf is een stripboek uit 1990.

De VerhalenEdit

De VliegsmurfEdit

Vliegsmurf droomt er, na De Zwarte Smurfen#De Vliegende Smurf, nog steeds van om te vliegen. Hij vraagt Knutselsmurf om een vliegtuig te bouwen. Hij vliegt razendsnel over de daken en vernielt Smurfin's tuin daarbij. Gargamel ligt op de loer en vangt de Smurfin. Vliegsmurf bevrijdt haar, maar Gargamel heeft nu ook een vliegtuig. Vliegsmurf heeft verassingen van de Lolsmurf mee en gooit ze op Gargamel. Gargamel verliest. Vliegsmurf rekent op een kus van de Smurfin, maar die zet hem aan het werk om haar tuin te herstellen.

Gulzigheid bij de SmurfenEdit

Gargamel maakt een taart die de Smurfen versteend. Een paar Smurfen eten van de taart en worden van steen. Ze kunnen alleen nog maar denken. Gargamel vangt ze. Moppersmurf haat taarten en licht Grote Smurf in. Die kan hen bevrijden van Gargamel. Door een toverspreuk worden de veersteende Smurfen weer normaal.

De Gemaskerde SmurfEdit

Een Gemaskerde Smurf gooit taarten in het gezicht van de Smurfen. Hij laat ook een boodschap achter: iedereen kan hem met een briefje vragen iemand anders te bekogelen met taart. Het is een succes, maar Grote Smurf schrijft een briefje bedekt met witte inkt aan de achterkant. De gemaskerde Smurf heeft het wit aan zijn handen en het blijkt de Lolsmurf te zijn, die ook zichzelf bekogelde om niet in verdenking gesteld te worden. Taartengevechten worden plots een Smurfensport.

Puppie en de SmurfenEdit

Op een ochtend ligt er een klein hondje in de Smurfendorp. De Smurfen denken dat het een monster is en blijven er uit de buurt, totdat het bekend wordt dat het een hond is. Zijn naam is Puppie en hij blijkt een magisch medaillon te hebben dat niemand open kan krijgen. Omnibus zegt dat wie het medaillon open kan krijgen zijn baasje wordt. Babysmurf is de gelukkige en stuurt hem op Gargamel en Azraël af, die in het Smurfendorp zijn gekomen en dus de Smurfen proberen te vangen.

De grappen van de LolsmurfEdit

Iedereen is de grappen van Lolsmurf zat. Lolsmurf kan er niet meer tegen en verlaat het dorp. Hij wordt gevangen genomen door Gargamel. Door een grap kan Lolsmurf ontsnappen, maar Gargamel volgt hem tot in het dorp. Een cadeautje van Lolsmurf blaast Gargamel uit het dorp en Lolsmurf kan gewoon weer grappen maken.