Wikia

De Verschrikkelijke Sneeuwman is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen werken aan de dam. Door Klungelsmurf zijn onhandigheid krijgt Grote Smurf een houtblok op zijn voet. Grote Smurf heeft sneeuwbloemenstuifmeel nodig om de pijn te stillen. Klungelsmurf en Brilsmurf halen het potje met sneeuwbloemenstuifmeel uit het laboratorium, maar dan struikelt hij en laat het potje in de rivier vallen. Brilsmurf stelt voor om een nieuwe sneeuwbloem te halen, maar die groeit alleen op de sneeuwberg. Grote Smurf zegt dat de Smurfen de bloem niet mogen plukken en alleen het stuifmeel mogen meenemen. Tijdens hun klim worden de Smurfen in de gaten gehouden en achtervolgd door een groot wit wezen. Dan vinden ze de sneeuwbloem die ze zoeken. Ze zien ook grote voetsporen. Potige Smurf kan net niet bij de bloem, dus laat hij Smurfin bovenop hem klimmen. Maar dan valt Smurfin samen met de andere Smurfen in een afgrond. De sneeuwreus vangt Smurfin op. De Smurfen zijn verdrietig en denken dat Smurfin dood is. Dan proberen ze weg te komen uit de berg met de sneeuwbloem, maar het lukt echter niet. Ze gebruiken rooksignalen om Grote Smurf te melden dat ze in nood zijn. Grote Smurf ziet dit en schiet te hulp. De sneeuwreus heeft Smurfin gevangen en neemt haar mee in zijn grot. Smurfin zegt tegen hem dat ze naar huis wil, waarop hij verdrietig wordt. De Smurfen in de afgrond hebben een kampvuur gemaakt. Plots staan ze oog in oog met het reusachtige wezen. Ze proberen het te verjagen. Intussen zijn Grote Smurf en de anderen op zoek naar de Smurfen in nood. Grote Smurf ziet dan de sneeuwreus en de andere Smurfen. Het beest loopt intussen weer de grot in. De Smurfen proberen hem te verjagen met hun fakkels. Maar dan zegt Smurfin dat het geen kwaadaardig monster is en haar meenam omdat hij zich eenzaam voelt. Grote Smurf vertelt het wezen dat het in de bergen te koud is voor Smurfin. De sneeuwbloem is onbruikbaar geworden. In de grot staan echter een heleboel sneeuwbloemen. De Smurfen nemen wat stuifmeel mee van de bloemen. Ze nemen afscheid van de sneeuwreus, waarmee ze bevriend geraken. Later zijn ze terug in het Smurfendorp en vieren feest. Grote Smurf is weer de oude. Hij krijgt tenslotte een pakje van Lolsmurf.

VideoEdit