Wikia

De Supersmurf is een aflevering uit Seizoen 1.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Brilsmurf wil vandaag iedereen de les spellen. Hij wordt tekens weg gestuurd. Niemand wil nog naar hem luisteren. Brilsmurf vindt dat de anderen hem moeten respecteren. Hij trekt het bos in. Onderweg komt hij Bolle Gijs tegen. Hij rent weg maar Bolle Gijs volgt hem tot in het dorp. Bolle Gijs steelt al het voedsel van de Smurfen. Nu is iedereen boos op Brilsmurf. Maar Brilsmurf heeft een idee. Hij drinkt een toverdrank dat hem superkrachten geeft en kan vliegen. Brilsmurf daagt Bolle Gijs uit tot een gevecht. Brilsmurf lijkt aan de winnende hand en haalt de zak voedsel weg. Zijn superkracht is echter tijdelijk. Bolle Gijs gooit Brilsmurf buiten en neemt het voedsel terug. Het begint te sneeuwen en de Smurfen zitten zonder voedsel. Smurfin vertelt Bolle Gijs dat hij het eten terug moet geven aan de Smurfen. Bolle Gijs weigert en blaast Smurfin weg. Grote Smurf heeft een idee. Hij verwisselt ongemerkt de zak met voedsel door een zak met stenen. Bolle Gijs lust wel graag stenen. Brilsmurf denkt nog steeds dat hij de held van de dag is.