Wikia

De Smurfen en Moeder Natuur is een stripverhaal uit een vakantieboek of tijdschrift.

VerhaalEdit

Het is bijna lente in het Smurfendorp, maar het is nog steeds erg koud. Grote Smurf zegt dat Moeder Natuur een beetje laat is dit jaar, waarop een Smurf vraagt wie Moeder Natuur is. Grote Smurf zegt dat Moeder Natuur een lieve mevrouw is die de seizoenen bepaalt. Ondertussen gaat Gargamel een bezoekje brengen bij Moeder Natuur. Hij brengt wat bloemen mee met een geurtje waardoor je nog langer in slaap valt als je de bloemen ruikt. Gargamel laat Moeder Natuur aan de bloemen ruiken en ze valt in slaap. Gargamel gaat kijken of hij wat eetbaars in het bos kan vinden. Ondertussen gaan de Smurfen ook op bezoek bij Moeder Natuur. Ze ontdekken dat Gargamel en Azraël er zijn geweest en dat Moeder Natuur in een diepe slaap is. Grote Smurf ziet een zwarte roos. Hij beveelt de Smurfen een ooievaar te roepen, dan gaat hij naar zijn lab om een drankje te maken. Ondertussen proberen de Smurfen alles om Moeder Natuur wakker te krijgen, maar niks lukt. Grote Smurf heeft intussen al het nodige gedaan. Hij gaat terug naar Moeder Natuur. Ondertussen komt Gargamel weer binnen bij Moeder Natuur en ziet hij de Smurfen. Hij vangt ze allemaal en keert huiswaarts. Ondertussen komt Grote Smurf bij Moeder Natuur en ziet dat zijn Smurfen verdwenen zijn. Het zal hem niks verbazen als Gargamel hierachter zit. Grote Smurf wekt Moeder Natuur en gaat samen met haar naar Gargamel. Wanneer Moeder Natuur en Grote Smurf binnenkomen, schrikt Gargamel zich wezenloos zodat hij de Smurfen loslaat. Moeder Natuur, Grote Smurf en de andere Smurfen rennen het kasteel van Gargamel uit. Moeder Natuur heeft een plant laten groeien die Gargamel en Azraël vastbindt. Ondertussen zijn de Smurfen met Moeder Natuur teruggekomen in het dorp en Moeder Natuur laat het lente worden. Zo vieren ze samen het begin van de lente.