Wikia

De Slechtweersmurf

De Slechtweersmurf is een aflevering uit Seizoen 1. Het speeldur is 10 minuten. De aflevering is een tekenfilmversie van De Regensmurfer.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Het is nogal regenachtig in het Smurfendorp en Knutselsmurf wil daar iets aan doen. Hij bouwt een Weermachine. Hiermee kan de gebruiker zelf bepalen welk weer het gaat worden. Knutsel zet hem op zon. Grote Smurf vindt het een mooie uitvinding, maar vindt het niet zo verstandig om met de natuur te spelen. Het wordt erg zonnig en de Smurfen besluiten om te picknicken in het bos. Niet alle Smurfen zijn tevreden met het zonnetje. Boerensmurf heeft regen nodig om zijn groenten te kweken. Dus zet hij de machine op regen. Dichtersmurf wil zon voor zijn gedicht 'Een ode aan de zon'. Vervolgens zet Boerensmurf de machine weer op regen, waarna Dichtersmurf ze weer op zon zet. Zo ontstaat een ruzie tussen beide Smurfen waardoor de machine ophol slaat. Plots begint het te sneeuwen. De Smurfen keren terug van hun picknick in het bos om de machine te herstellen. Boerensmurf en Dichtersmurf blijven vechten tot ze zien dat de machine tilt slaat. Ze gaan het bos in om Knutselsmurf te halen voor hulp. Onderweg vertellen ze Knutsel wat er gebeurd is. De brug over de rivier stort plots in en Knutsel valt bijna in de rivier, maar wordt gered. De Smurfen moeten nu een lange omweg maken. Tijdens deze tocht moeten ze verschillende weertypes ondergaan. Als de Smurfen bijna bij de machine zijn ontstaat plots hevige storm waarbij ze weggeblazen worden. Het lukt hen uiteindelijk om bij de machine te komen. Knutselsmurf probeert ze nog te herstellen, wat echter mislukt. De Smurfen besluiten dan maar de machine te vernietigen. Door een blikseminslag via een vlieger, gemaakt uit de paraplu van Brilsmurf, ontploft de machine. Knutselsmurf is niet echt blij nu zijn uitvinding is vernietigd, maar Grote Smurf vertelt hem en de anderen dat het onverstandig is om met de natuur te spelen. Dichtersmurf wil nu een ode aan de regen schrijven.

Cast (NL)Edit

  • Knustelsmurf - Frans van Dusschoten
  • Boerensmurf - Frans van Dusschoten
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Potige Smurf - Ger Smit

Bekijk de afleveringEdit

De Slechtweer Smurf • De Smurfen

De Slechtweer Smurf • De Smurfen