Wikia

De Robotsmurfin is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 20 minuten. In de aflevering maakte Robotsmurfin haar debuut.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Robotsmurf wil plezier maken met koning Gerard, maar die gaat uit met de prinses waar hij smoorverliefd op is. Hij heeft geen tijd meer voor Robotsmurf, die verdrietig wegloopt. In het Smurfendorp heeft Knutselsmurf een wipwap gemaakt voor de Smurfjes, waarmee ze tegelijkertijd Babysmurf wiegen. Dan zien ze Robotsmurf verdrietig het dorp in lopen. Knutsel merkt dat er iets niet in de haak is met Robotsmurf. Dan ziet Robotsmurf de Smurfin en hij begint haar te knuffelen. Robotsmurf blijkt verliefd op haar te zijn. Smulsmurf komt aanzetten met een schaal Smurfbessen. Robot pakt ze allemaal en geeft ze aan Smurfin, die samen met Klungelsmurf op de wipwap zit. Klungel gaat van de wipwap af. Smurfin blijkt met een harde klap naar beneden te vallen, maar gelukkig wordt ze opgevangen door Robotsmurf, die nu samen met haar op de wipwap gaat. Later gaat Smurfin weer van de wipwap af. Grote Smurf stelt voor om een vrouwtje Robot te maken, en Knutsel vindt dit geen gek idee. Hij gaat werken aan een Robotsmurfin! Later is Knutsel in zijn werkplaats bezig met het maken van een Robotsmurfin. De Robotsmurfin is later eindelijk klaar, maar lijkt niet te werken. Knutsel opent zijn deur en zegt tegen Robotsmurf, die buiten is met Smurfin, dat het niet gaat lukken om de Robotsmurfin aan de praat te krijgen. Robotsmurf is teleurgesteld en wordt getroost door Smurfin. Pas wanneer Klungel bij Knutsel binnenkomt met een taart, en daarmee struikelt, komt de taart terecht op de Robotsmurfin, waardoor Robotsmurfin gaat bewegen en loopt. Robotsmurf wordt erg gelukkig als hij de Robotsmurfin ziet. Hij vindt haar erg mooi en Smurfin stelt haar Robotsmurf voor, maar Robotsmurfin blijkt Robotsmurf niet te zien staan. In plaats van dat ze Robotsmurf kust en knuffelt, doet ze dit bij Knutsel, wat eigenlijk niet de bedoeling van deze uitvinding was. Robotsmurfin moet het vriendinnetje zijn van Robotsmurf, en niet van Knutsel. Ondertussen heeft Gargamel weer een nieuw plan om de Smurfen te vangen. Hij heeft vleugels gemaakt waarmee hij, doormiddel van een toverspreuk, misschien kan vliegen. Maar wanneer hij dit probeert, valt hij al gauw weer naar beneden. De tovenaar beschuldigt Greintje hiervan. Hij loopt dreigend op hem af. Hij loopt ook door wat belletjes van zijn toverdrank, waardoor hij gehypnotiseerd raakt. Greintje krijgt dit al gauw door en weet weer iets om te lachen. Hij beveelt hem op zijn kop te staan en een hond na te doen. Gargamel gehoorzaamt. Greintje moet lachen, maar de drank is uitgewerkt en Greintje krijgt een boze reactie terug van Gargamel. Greintje vertelt Gargamel dat je personen kan hypnotiseren met deze toverdrank. Hij laat Azraël door een balletje gaan, en beveelt hem een kip na te doen. Azraël gehoorzaamt. Er schiet Gargamel nu een gemeen plannetje te binnen. Ondertussen is Smurfin bezig met haar bloemen. Als ze de gieter pakt, en weer terugkomt ziet ze dat enkele bloemen zijn verdwenen. Ze wordt boos. Het is Robotsmurf die de bloemen heeft. Knutsel komt bij hem zitten, en een kort tijdje later komt ook Robotsmurfin erbij. Robotsmurf wil haar de bloemen geven, maar Robotsmurfin grist de bloemen uit zijn handen en geeft ze aan Knutsel. Smurfin komt boos aanlopen en denkt dat Knutsel de bloemendief is, terwijl Robotsmurf dat eigenlijk is. Ze grist de bloemen uit zijn handen. Robotsmurf merkt dat de Robotsmurfin hem echt niet ziet staan. Hij loopt naar een huisje, gaat er met zijn hoofd tegenaan staan en snikt zachtjes. Ondertussen lopen Gargamel, Greintje en Azraël door het bos, met de ketel waar de toverdrank inzit. Gargamel laat een belletje in Greintje's gezicht kapot knappen en Greintje raakt gehypnotiseerd. Gargamel beveelt hem om de wagen met de toverdrank te trekken, en Greintje gehoorzaamt. Ondertussen schilderen Schildersmurf en Robotsmurf een schilderij voor Robotsmurfin. Maar wanneer Robotsmurf het aan Robotsmurfin wil geven, drukt Robotsmurfin boos het schilderij in Robots gezicht. Ondertussen komt Knutsel bij Grote Smurf praten over de relatie tussen Robotsmurf en Robotsmurfin. Hij vertelt dat Robotsmurfin verliefd op hem blijkt te zijn, terwijl ze dat eigenlijk op Robotsmurf moet zijn. Robotsmurfin komt binnen met een taart die ze van Smulsmurf heeft gestolen. Ze geeft die aan Knutsel. Smul komt binnen en zegt dat Knutsel de taart heeft gestolen. Hij drukt de taart in Knutsels gezicht. Knutsel beschuldigt Robotsmurfin hiervan. Boos schreeuwt hij dat hij wenst dat hij haar nooit gemaakt heeft. Robotsmurfin wordt erg verdrietig. Huilend rent ze weg. Knutsel merkt dat hij was uitgeschoten. Ondertussen rent Robotsmurfin huilend door het bos. Ze knalt tegen een boom en beweegt niet meer. Gargamel, die nog altijd met Greintje en Azraël door het bos loopt, vindt Robotsmurfin. Hij vraagt zich af wat voor een Smurf zij is. Als hij erachter is gekomen wat voor een Smurf de Robotsmurfin is, vult hij haar hartje met een toverdrank, waardoor ze Gargamel gaat gehoorzamen. Ondertussen zoeken Knutselsmurf en Robotsmurf door het bos naar de Robotsmurfin. Ze vinden de niet-bewegende Robotsmurfin en nemen haar mee naar Knutsels werkplaats. Dit is ook precies Gargamels plan. Terug in het dorp probeert Knutsel er alles aan te doen om de Robotsmurfin te herstellen. Een grote groep nieuwsgierige Smurfen die afwachten wat er zal gaan gebeuren staan voor de werkplaats van Knutsel. Knutsel opent het luikje van de Robotsmurfin en opeens komen er allemaal oranje belletjes uit, waardoor de Smurfen gehypnotiseerd worden door Gargamel. Allemaal gaan ze naar Gargamel toe. Ze lopen doormiddel van een plankje de stoofpot in. Robotsmurf, die nog niet gepakt is, moet snel wat doen om de Smurfen te redden. Hij wordt echter betrapt door Gargamel, die boos achter hem aanrent en hem ook wil vangen. Ondertussen is de Robotsmurfin ook weer zichzelf geworden en vraagt zich af wat er allemaal gaande is. Robotsmurf probeert intussen de ketel waar alle Smurfen inzitten om te duwen, maar Greintje slaat met een pan op zijn hoofd en hij beweegt niet meer. Robotsmurfin, die nu Robotsmurf wel lief heeft, rent op de ketel af om de Smurfen te bevrijden. Greintje merkt dat ze nu nog meer gezelschap krijgen. Robotsmurfin tilt Greintje op, en gooit hem in een struik. Dan haalt Robotsmurfin de pan onder Robotsmurf weg, en lopen ze samen naar de pan. Hun weg wordt echter geblokkeerd door Gargamel en Greintje. Als de twee op hen af willen springen, tillen Robotsmurf en Robotsmurfin Gargamel en Greintje op, en smijten hun weg. Ze komen tegen hun toverdrank aan, en raken gehypnotiseerd. Robotsmurf en Robotsmurfin duwen de pan met Smurfen om, en de Smurfen zijn vrij. Grote Smurf beveelt Gargamel en Greintje in het water te springen, en de twee gehoorzamen. Maar dan komt Azraël op hen af. Die laten ze ook hypnostiseren, en Grote Smurf beveelt hem om naar zijn baasje Gargamel te gaan. De kat gehoorzaamt, en springt ook in het water. Terug in het dorp gaan Robotsmurf en Robotsmurfin naar koning Gerard. Robotsmurfin gaat er ook wonen. De Smurfen zwaaien het verliefde stelletje uit.

Cast (NL)Edit

  • Robotsmurf - Dieter Jansen
  • Robotsmurfin - ?
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Schildersmurf - Bram Bart
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Azraël - Fred Butter
  • Koning Gerard - Fred Butter