Wikia

De Paarse Smurfen

Paarse Smurfen tekenfilm

De Paarse Smurfen gaan tot de aanval over.

De Paarse Smurfen is een aflevering uit Seizoen 1. Het speelduur is 10 minuten. De aflevering is een tekenfilmversie van De Zwarte Smurfen.

Origineel volgens de strips waren het de Zwarte Smurfen, maar omdat het verhaal rasistische geneigde tinten had, hebben ze het zwart vervangen door paars.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen zijn weer hard aan het werk bij de stuwdam. Buiten ligt Luilaksmurf te rusten. Als de Grote Smurf dit ziet wordt Luilaksmurf naar het bos gestuurd. Maar dan krijgt Luilak een steek van de bzz-vlieg en hij wordt helemaal paars. De Brilsmurf gaat in opdracht van de Grote Smurf kijken in het bos. Als de Brilsmurf de Paarse Smurf ziet slaat hij helemaal op hol. Hij spurt naar Grote Smurf, die omiddellijk alarm slaat. Ondertussen is de Paarse Smurf aangekomen en bijt hij een Smurf in z'n staart die dan ook paars wordt. Zo gaat het even verder. De volgende dag roept Grote Smurf alle blauwe Smurfen bij elkaar. Hij zegt dat ze een Paarse Smurf moeten vangen. Als Klungelsmurf in de knoop zit wordt hij gebeten door een Paarse Smurf. Dus verandert hij ook in een Paarse Smurf. Later heeft Grote Smurf een pil gemaakt. Maar die maakt het alleen nog maar erger zodat ook Knutselsmurf in een Paarse Smurf verandert. Ook het drankje helpt niets. Eindelijk heeft Grote Smurf het juiste middeltje stuifmeel. Als de Paarse Smurfen afstormen op nog tien gewone Smurfen weten de blauwe niet dat er een valse blauwe onderhen schuilt. In een mum van tijd zijn alle Smurfen paars behalve één: de Grote Smurf. Hij rent naar z'n laboratorium voor meer stuifmeel. Maar de valse blauwe zit in z'n laboratorium. Grote Smurf mept op de valse blauwe z'n hoofd. Maar dan gaat het mis; heel het laboratorium staat in brand en Grote Smurf wordt ook paars. Opeens omploft het laboratorium en het stuifmeel komt vrij. Alle Smurfen worden weer blauw.

Cast (NL)Edit

  • Luilaksmurf - Corry van der Linden
  • Grote Smurf - Ger Smit
  • Potige Smurf - Ger Smit
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Knutselsmurf - Frans van Dusschoten
  • Hippe Smurf - Ger Smit

Bekijk de afleveringEdit

De Paarse Smurfen • De Smurfen

De Paarse Smurfen • De Smurfen