Wikia

De Meestersmurf is een aflevering uit Seizoen 4. Het speelduur is 20 minuten.

VerhaalEdit

Mijnwerkersmurf vindt een zilveren kroon. De Smurfen willen weten waarvoor deze kroon dient en gaan naar Moeder Natuur. Ze vertelt dat er twee kronen zijn en deze werden gebruikt door de titanen die tegen elkaar vochten. Later heeft Smulsmurf de kroon op zijn hoofd gezet. Daar het om een toverkroon gaat verandert dit het karakter van Smulsmurf. Hij wil nu alle Smurfen bevelen geven en laten doen wat hij zegt, zelfs Grote Smurf. Nu heeft Smulsmurf alle Smurfen in zijn macht. Grote Smurf krijgt water over zich en ontdekt dat de betovering verdwijnt door water. Gargamel en Azrael liggen in een hangmat aan de rivier. Smulsmurf betovert ze. Maar als ze in het water komen verdwijnt deze. Smulsmurf laat de Smurfen een groot standbeeld bouwen van hem zelf met koeken. Grote Smurf gaat op zoek naar de andere kroon. Hij vindt deze kroon uiteindelijk. Grote Smurf heeft duidelijk wel controle over de kroon wanneer hij hem op zijn hoofd zet. Hij komt Smulsmurf tegen. Na enkele bevelen tegen elkaar zegt Grote Smurf dat Smulsmurf als een vleermuis ondersteboven moet hangen. Smulsmurf doet dit en de kroon valt van zijn hoofd. Hij vraagt zich af wat er gebeurd is. Moeder Natuur laat de twee kronen uiteindelijk verdwijnen.