Wikia

De Kermissmurfen is een aflevering uit Seizoen 1.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Smurfin en Klungel zijn in het bos. Ze vallen in een put. Smurfin en Klungel proberen er uit te klimmen. Ze worden gevangen door Bombast, een gemene kermisuitbater en zijn hond, een bulldog. De Smurfen moeten voor hem optreden. Grote Smurf en de anderen zoeken naar Klungel en Smurfin. Smurfin en Klungel zitten in een kooi in een koets. Smurfin laat een spoor van bloemblaadjes achter. De Smurfen vinden een spoor dat leidt naar het mensendorp. Gargamel en Azraël zijn ook op weg naar het dorp. Ze zien Klungel en Smurfin optreden in het dorp. Gargamel wil de twee Smurfen ruilen met zijn kat Azraël. Bombast weigert echter. Intussen zoeken de andere Smurfen, geleid door Grote Smurf, verder naar Klungel en Smurfin. Grote zegt dat de smurfen best uit de buurt van de mensen moeten blijven. Onderweg worden ze weggespoeld door water en bedolven door groenten en fruit. Gargamel gebruikt slaappoeder om Klungel en Smurfin in slaap te laten vallen. Zo kunnen ze niet optreden. Opnieuw vraagt Gargamel aan Bombast om de Smurfen te kopen. Bombast is boos en laat Gargamel en Azraël optreden. Nu de schurken afgeleid zijn, zien Grote Smurf en de anderen de kans om Klungel en Smurfin te bevrijden. Ze keren vrolijk terug naar het Smurfendorp.