Wikia

De Kampeersmurf is een stripverhaal uit een tijdschrift of vakantieboek.

VerhaalEdit

De Smurfen zijn hard bezig in het Smurfendorp. Kampeersmurf is van plan weer eens te gaan kamperen in het bos. De Smurfen klagen tegen hem dat zij hard aan het werk zijn en dat Kampeersmurf gaat kamperen. Maar Kampeersmurf komt direct de eerste nacht alweer terug omdat hij er geluiden hoorde die hij eng vond. De volgende dag gaat Kampeersmurf, na weer wat geklaag, in het bos kamperen. Wanneer hij rustig in het bos zit te genieten, komen ook heel wat andere Smurfen hem opzoeken die vertellen dat zij ook gaan kamperen. De Smurfen maken pret met elkaar, maar Kampeersmurf kan dat niet waarderen. Ondertussen vraagt Grote Smurf aan Knutselsmurf waar de anderen zijn gebleven, waarop Knutsel zegt dat die in het bos kamperen. Grote Smurf zegt dat hij dat ook deed toen hij jong was. Hij genoot daar erg van en vraagt waarom Knutsel niet mee is gegaan. Knutsel zegt dat hij een caravan heeft gemaakt waarmee hij naar de anderen gaat. Later komt Knutsel aan bij de andere Smurfen met zijn caravan. Samen met de andere Smurfen bouwt hij een heel vakantiepark. Kampeersmurf begint het zat te worden en gaat wel ergens anders kamperen. Maar als hij eindelijk een mooi plekje heeft gevonden, ziet hij dat Gargamel ook gaat kamperen in het bos. Snel gaat hij terug om de anderen in te lichten. Als hij vertelt dat Gargamel er ook is, stelt Potige Smurf voor om hem aan te vallen, en daar is iedereen het mee eens. Later komen de Smurfen bij Gargamels tent. Ze snijden de touwen door en beginnen op de tent te slaan. Gargamel vraagt zich af wat er aan de hand is. Er komen wilde zwijnen op de Smurfen af en ze rennen weg. Gargamel ontdekt dat het de Smurfen waren die hem geslagen hadden. Hij volgt de Smurfensporen en komt zo terecht bij hun vakantiebestemming. De Smurfen maken dat ze wegkomen, terwijl Gargamel ze probeert te vangen en het hele vakantiepark vernielt. Alle Smurfen kunnen ontsnappen, behalve Brilsmurf. Wanneer Gargamel Brilsmurf heeft vastgebonden komt zijn moeder hem bezoeken. Ze blijkt erg boos te zijn op haar zoon en geeft haar klappen met haar bezemsteel. Ondertussen redden de Smurfen Brilsmurf, en moet Gargamel van zijn moeder in de hoek staan.