Wikia

Dansende beren

Dansende beren.

Dansende beren is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

De Smurfen beoenefenen het dansen. De Smurfjes en Wilde Smurf komen in het dorp en Wilde begint ook te dansen, maar Brillie vind de manier waarop Wilde danst niks. Later is Brillie met de Smurfjes en Wilde in het bos om Wilde te leren dansen. Brillie legt voetafdrukken op de grond en daarop moet Wilde bewegen om te leren dansen. Dan duikt een klein babybeertje op en de Smurfen rennen weg. Rustige Smurf struikelt en het beertje komt naar hem toe. Rustige ontdekt dat het een vriendelijk beertje is genaamd Kobus. Dan verschijnt de slechte trainer van Kobus en de Smurfen duiken weg. Kobus zit bij een circus waar hij niet goed wordt behandeld. De Smurfen komen en zeggen dat de trainer de beer niet zo slecht moet behandelen. De trainer vangt de Smurfen, maar Rustige, Brillie en Kobus kunnen aan de trainer ontkomen. De trainer wil de gevangen Smurfen laten werken in zijn circus. Kobus rent naar het dorp en Brillie en Rustige schakelen de hulp in van Grote Smurf. Grote, Brillie en Rustige kruipen op de rug van Kobus en Kobus rent naar het circus. Later zijn ze bij het circus aangekomen en zien ze allemaal publiek staan dat is gekomen voor de voorstelling. De trainer begint te praten, maar als hij nog maar net aan het woord is begint Kobus voor het publiek te dansen. Het beertje wordt erg geliefd bij het publiek. Wat het publiek niet weet, is dat Kobus dit eigenlijk deed om de trainer af te leiden. De trainer probeert Kobus te pakken, en dit zien de Smurfen als kun kans om de circustent naar binnen te glippen. Ze bevrijden Wilde en de Smurfjes. Wilde probeert een vogel uit een kooi te bevrijden. De trainer probeert met zijn zweep op Wilde te slaan. Wannneer hij Wilde probeert te raken, kan Wilde net optijd wegspringen. De zweep zit vast aan de kooi en de trainer trekt die los. Hij trekt ook per ongeluk de kooi open en de vogel vliegt weg. De trainer grijpt Brillie, Wilde, Natuur Grote en Driftige en Rustige heeft een plan. Hij laat Kobus buiten dansen en de circustent naar binnen gaan. Het publiek volgt Kobus en rennen de trainer omver om Kobus te zien. Kobus zorgt ervoor dat de trainer wordt uitgelachen en gaat er dan vandoor met de Smurfen. Voordat ze teruggaan naar het dorp nemen ze afscheid van Kobus, die naar een berg gaat waar ook veel andere beren wonen. Later organiseren de Smurfen een dansfeest. Smurfin danst met Brillie, maar als ze ziet hoe goed Wilde kan dansen, gaat ze met Wilde dansen.

Cast (NL)Edit

  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Wilde Smurf - Dieter Jansen
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Dichtersmurf - Corry van der Linden