Wikia

Brillie's Wijze Feest is een aflevering uit Seizoen 5. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Brilsmurf organiseert een feest dat hij Brillie's Wijze Feest noemt. Alle Smurfen mogen meefeesten, behalve de Smurfjes. Die zijn er niet bepaald blij mee. Grote verteld over die keer dat hij niet mee mocht op een feest. Hij stelt voor dat de Smurfjes hun eigen feest gaan organiseren. De Smurfjes zijn het hier ook mee eens en organiseren hun eigen feest. Brilsmurf heeft ook een paar regels op zijn feest. Moppersmurf is de eerste die een regel overtreedt en wordt eruit gegooit. Nu Mopper eruit is gegooit, is hij nog bozer. De Smurfjes zien Mopper en nodigen hem uit op hun feest. Lolsmurf overtreedt de regel Geen grappen uitalen met Brilsmurf, dus hij wordt eruit gegooit. Als hij het feest van de Smurfenkleuters ziet, gaat hij daar ook heen. Brillie bedenkt nu ook een dans genaamd De Brildans. Alle gasten zijn verplicht dit te doen. Klungel is de 3e die een regel overtreedt. Hij gaat eruit. Hij gaat ook naar het feest van Sassette, Driftige Smurf, Rustige Smurf en Natuursmurf. Daar heeft iedereen pret. De tent van Brilsmurf wordt steeds leger door dat iedereen de regels overtreedt. Ze worden Smurfin, Potige Smurf en Smulsmurf eruit gegooit. Smurfin omdat ze haar tong uitsteekt naar Brilsmurf, Potige omdat hij zegt dat Brillie een idioot is en Smulsmurf omdat hij te veel van het eten eet. Nu is alleen Brilsmurf nog in zijn tent. Grote Smurf ziet Brilsmurf en komt de tent in. Brillie vertelt dat iedereen de tent heeft verlaten en dat hij de enige is. Grote vertelt Brillie dat het niet gemakkelijk is om plezier te maken als je niet jezelf kunt zijn. Hij vertelt ook dat ze bij de Smurfjes wel pret kunnen hebben omdat ze daar wél hunzelf kunnen zijn. Brilsmurf besluit ook naar het feest van Sassette, Driftige, Natuur en Rustige te gaan. Grote blijft alleen achter in de tent en maakt een flinke duik in het zwembad.

Cast (NL)Edit

  • Natuursmurf - Fred Meijer
  • Driftige Smurf - Angélique de Boer
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Puppie - Eddy van der Schouw
  • Lolsmurf - Eddy van der Schouw
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Kleermakersmurf - Eddy van der Schouw