Wikia

Baby's wonderlijke speeltje is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Grote Smurf en Opasmurf vinden een oud speeltje dat vroeger van Grote Smurf is geweest. Ze besluiten het aan Babysmurf te geven, die er heel blij mee is. Als Grote en Opa even weg zijn, begint er opeens een trompet uit Baby’s speeltje te spelen. Grote Smurf komt kijken en vraagt wat er is, maar nu speel het speeltje nu weer een gewoon babydeuntje af, dat het ook in het begin deed. Later zijn Grote en Opa weer weg. Baby kijkt uit het raam en ziet vogels. Baby’s speeltje verandert zichzelf in een luchtballon. Het is een wonderlijk speeltje. Baby komt terecht bij de vogels in het nest. Opa zoekt Baby en vindt hem in de boom. Opa tilt Baby uit de boom en zet hem in de box met zijn wonderlijke speeltje. Dan gaat Opa weer weg. Baby’s speeltje verandert in een glijbaan. Baby glijdt de box uit. Daarna wordt het speeltje een bal. Ondertussen heeft Smulsmurf een lekkere taart gebakken. Hij zet hem op zijn balkon. Baby kan er niet bij. Het speeltje van Baby verandert in een kruk en Baby pakt de taart. Hij eet hem op. Dan komt Smul aantreden met een nieuwe taart. Dan ziet hij dat één van zijn taarten weg is. Later verandert Baby’s speeltje in een auto. Baby rijdt als de bliksem weg. Hij scheurt door het bos. Ondertussen zien Opa en Grote dat Baby weg is. Ze moeten een zoekactie op touw zetten. Ondertussen is Baby’s speeltje in een boot verandert. Baby scheurt door de rivier. Ondertussen zijn Gargamel en Azraël aan het vissen. Ze zien Babysmurf door het water crossen. Gargamel heeft een plan om Babysmurf te vangen. Baby rijdt verder door het water. Dan lokt Gargamel hem. Babysmurf, die niet weet wat voor een man Gargamel is, gaat naar hem toe doormiddel van het speeltje. Gargamel wil hem grijpen, maar struikelt. Maar Baby is terechtgekomen in een boom en Gargamel grijpt hem. Ondertussen gaan de Smurfen Babysmurf zoeken. Opa zal het zichzelf nooit vergeven als Baby in gevaar is. Ondertussen zijn Gargamel en Azraël terug in Gargamel’s kasteel. Baby zit in een kooitje. Baby’s speeltje is ook meegekomen in Gargamel’s kasteel. Gargamel denkt dat het speelgoedje hem kan helpen om de Smurfen te vangen, maar het speeltje doet allemaal ongewenste dingen. Gargamel wordt er, zoals gewoonlijk, boos van. Gargamel besluit het maar op te geven en gooit Babysmurf in zijn soep. Maar Baby’s speelt verandert in een helikoptertje en Baby vliegt Gargamel’s kasteel uit. Gargamel wordt heel boos en wil ooit een keertje winnen. Ondertussen zijn de Smurfen in het bos naar Baby opzoek. Later komt Baby aantreden en de Smurfen zijn blij dat Baby terug is van weggeweest. Baby heeft een heel avontuur meegemaakt, maar kan er niet over vertellen. Als ze terug zijn in het dorp legt Grote Smurf Baby op bed. Dan doen ze de deur van Baby’s kamer dicht. Dan speelt Baby’s speeltje weer trompet.

Cast (NL)Edit

  • Babysmurf - Corry van der Linden
  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Hippe Smurf - Stan Limburg
  • Boerensmurf - Stan Limburg
  • Azraël - Fred Butter