Wikia

Azraël's Brein is een aflevering uit Seizoen 7. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Gargamel is erg boos op Azraël en gooit hem zijn kasteel uit. Greintje zegt dat Gargamel meer hersenenergie moet gebruiken om de Smurfen te vangen. Gargamel wordt eerst boos op Greintje, maar later vind hij het een uitstekend idee. Hij gaat zichzelf slimmer maken! Later stromt en onweert het en kijkt Gargamel in zijn toverboek. Hij maakt een toverdrank waardoor hij slimmer wordt. Azraël, die nog steeds buiten is, bonkt op de ramen. Hij beukt per ongeluk de ramen in en komt binnen. De toverdrank glijdt uit Gargamels handen en valt op Azraël. Azraël wordt opeens veel slimmer en kan met zijn vinger toveren. Gargamel scheldt Azraël uit. Azraël gebruikt een toverkracht om Gargamel eens flink lastig te vallen. Hij zet Gargamel en Greintje eens flink aan het werk om een machine te bouwen. Gargamel denkt dat dit een Smurfenvanger wordt, maar het wordt een tot zijn grote verbazing een muizenvanger. Als de machine klaar is, gaat Azraël zitten op de bovenkant en gaat ermee (zonder Gargamel en Greintje) op jacht. Ondertussen zijn de Smurfen aan het Smurfballen. Door een foute worp van Klungelsmurf moeten de Smurfen de bal gaan zoeken. Azraël is met zijn machine in de buurt en zuigt bijna de bal op. Daarna gaat hij achter een struik zitten met zijn machine. Hij weet namelijk de Smurfen de bal zoeken. Klungel vindt de bal en haalt Grote Smurf erbij. Opeens wordt de bal opgezogen, en Grote Smurf ook. Dan ondekt Klungelsmurf Azraël. Hij rent snel weg. Even later zijn alle Smurfballende Smurfen opgezogen, alleen Potige Smurf en Rustige Smurf zijn nog vrij. Ze rennen snel naar het dorp om de anderen in te schakelen. Als ze daar zijn willen en andere Smurfen mee met Potige en Rustige om de gevangen Smurfen te redden. Ondertussen zitten de gevangen Smurfen in een glazen kooi. Azraël jaagt Gargamel en Greintje in een gat zodat hij het kasteel voor hem alleen heeft. Azraël gaat slapen en de niet-gevangen Smurfen sluipen het kasteel binnen. Heel stilletjes sluipen ze langs Azraël. De Smurfen moeten gered zijn voordat Azraël wakker wordt. Ondertussen is Azraël allang wakker geworden, maar dat hebben de Smurfen niet door. Rustige Smurf pakt een sleutel om zogenaamd de deur van de kooi te openen, maar de sleutel is nep en zo raken de andere Smurfen ook gevangen. Alleen Brillie is nog vrij. Het is aan hem om de Smurfen te redden. Hij schuilt achter enkele pannen die bovenin het kasteel hangen. Ondertussen zijn Gargamel en Greintje uit het gat gekomen. Brillie laat per ongeluk een pan vallen. Gargamel heeft het gezien en zegt dat Brillie boven hen is. Azraël zorgt ervoor dat de pannen, en dus ook Brillie, naar beneden vallen. Brillie heeft intussen de echte sleutel te pakken en bevrijdt alle Smurfen. De Smurfen rennen snel het kasteel uit. De toverdrank van Azraël is uitgewerkt, dus Azraël is weer de gewone domme kat. Gargamel wordt woedend op Azraël en rent woedend met een dweil achter hem aan.

Cast (NL)Edit

  • Azraël - Fred Butter
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Potige Smurf - Stan Limburg
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter