Wikia

Agatha en Cupido is een aflevering uit Seizoen 6. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Het is bijna valantijnsdag. Het is een speciale dag, vooral voor Opasmurf. Voor hem is dit weer de eerste valentijnsdag in 500 jaar. Later is Sassette bij Brillie, die de hele tijd tegen haar zit te zaniken. Sassette gaat naar het bos en Brillie gaat met haar mee. Ondertussen zijn Opa en Rustige Smurf ook in het bos. Opa kijkt door zijn verrekijker en ziet allemaal verliefde dieren. Ondertussen is Agatha bij het meer en verschijnt Cupido. Opa en Rustige zien hem. Cupido wil een pijltje schieten maar omdat Rustige roept: "Daar is-ie", schiet hij uit zijn hol en komt het pijltje niet op de gewenste plek. Het pijltje raakt Agatha. Opa en Rustige maken dat ze wegkomen. Door dat het pijltje Agatha heeft geraakt, zal ze verliefd worden op het eerste persoon die ze ziet, en Opa en Rustige willen dat niet zijn. Ondertussen loopt Gargamel ook met zijn nieuwe uitvinding door het bos. Greintje en Azraël zijn er ook. Gargamel heeft een soort neus gemaakt; een speurmachine waarmee hij misschien het Smurfendorp kan vinden. Dan ruikt de tovenaar een vieze geur. Het is Agatha, die opeens smoorverliefd op hem is geworden. Gargamel was het eerstvolgende persoon wat ze zag. Agatha kust hem voltdurend en wil met hem knuffelen. Ook als Gargamel terug is in zijn kasteel. Gargamel acepteert dit natuurlijk niet en probeert te vluchten. Maar dan krijgt Gargamel een gemeen plan. Agatha wil met hem trouwen. Gargamel zegt dat als Agatha Smurfen vangt, dat ze dan gaan trouwen. Agatha gaat opzoek naar Smurfen. Ze loopt door het bos en hoort dan de stemmen van Brillie en Sassette. Snel tovert ze zich om tot een mooie wandelstok. Sassette vindt de wandelstok en rent eropaf. Ze is er erg blij mee en neemt het mee in het dorp. Later is het valentijnsdag en geven de Smurfen elkaar allerlei cadeaus. Dan geeft Sassette de wandelstok aan Opa. Grote Smurf staat er ook bij. Opa vindt de stok mooi en tikt er eens mee op de grond. De stok maakt een geluid. Grote Smurf vraagt waar Sassette de stok gevonden heeft. Sassette zegt dat ze hm in het bos gevonden heeft. Plotseling verandert de stok in Agatha. De Smurfen maken dat ze wegkomen en Agatha probeert ze te vangen. Later komt Agatha bij Gargamel binnen met een zak vol Smurfen. Gargamel wil de zak pakken maar Agatha zegt dat hij de zak Smurfen pas krijgt als hij en Agatha gaan trouwen. Dan vraagt Gargamel of Agatha hem soms niet vertrouwt. Dan geeft Agatha ook toe dat ze niet zo hard moet zijn voor haar liefje. Ze geeft de zak met Smurfen aan Gargamel. Later heeft Gargamel de Smurfen in een kooi gestopt. Dan komt Agatha binnen. Ze draagt een sluier en zegt tegen Gargamel dat ze nu moeten gaan trouwen. Gargamel zegt dat hij alleen de Smurfen wilde, en niet Agatha. Gargamel schopt Agatha zijn kasteel uit. Agatha moet huilen, maar dan breekt haar hart. Ze wordt nu boos op Gargamel en is niet meer verliefd. Ze gaat Gargamel's kasteel weer in en rent boos achter hem aan. Azraël rent ook het kasteel uit. Greintje heeft zich verstopt onder een stoel en lacht Gargamel uit. Gargamel rent het kasteel uit, Agatha er achteraan. Snel bevrijdt Opa, die eerder uit de kooi was gekomen, de anderen. Ze rennen ook het kasteel uit. Gargamel heeft zich verstopt achter een struik. Cupido ziet het en maakt Gargamel nu verliefd op Agatha. Terug in het dorp zegt Sassette dat het haar spijt dat haar cadeau voor Opa uit de hand was gelopen. Opa is niet boos en zegt dat hij begijpt dat Sassette het wel uit liefde heeft gedaan. Ondertussen vlucht Agatha van Gargamel, die smoorverliefd op haar is geworden door die pijl van Cupido.

Cast (NL)Edit

  • Agatha - Corry van der Linden
  • Azraël - Fred Butter
  • Greintje - Reinout Bussemaker
  • Opasmurf - Jan Wegter
  • Rustige Smurf - Beatrijs Sluijter
  • Schildersmurf - Fred Meijer