Wikia

Agatha's hartje is een aflevering uit Seizoen 3. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Agatha is verliefd op de tovenaar Harlekijn de Grote. Ze wil hem bezoeken en vliegt er naartoe op haar vogel. Intussen is Gargamel bezig met een val om Smurfen te vangen. Hij gebruikt lijm en wacht tot de Smurfen komen zodat ze vastkleven. Grote Smurf, Lolsmurf, Smurfin en Klungelsmurf gaan smurfbeien plukken. Ze zien Agatha op haar vogel en verstoppen zich. Dan valt Agatha van haar vogel. Ze wil te voet verder naar Harlekijn en zegt haar vogel dat hij moet terugkomen als ze op haar fluitje blaast. Dan komt Agatha in Gargamel's val terecht. Ze vraagt Gargamel om haar eruit te halen, maar hij weigert. Dan tovert Agatha zich los en tovert ze Gargamel en Azrael in de lijm waardoor ze vastkleven. Ze vertelt over Harlekijn de Grote, waarop Gargamel haar vertelt dat hij Harlekijn ook kent. Agatha maakt Gargamel en Azrael los. Ze wil aan Gargamel een toverfluitje geven waarmee hij Smurfen naar zich toe kan lokken. Gargamel wil het fluitje hebben. Agatha wil het hem pas geven als Harlekijn bij haar langs is geweest. Gargamel heeft een plan om het toverfluitje in handen te krijgen. Hij vermomt zichzelf in de tovenaar Harlekijn. Intussen maakt Agatha zich klaar voor de komst van Harlekijn. De Smurfen gaan met Ooievaar naar Agatha's kasteel. Gargamel is daar ook aangekomen, verkleed als Harlekijn. Hij probeert het fluitje te pakken maar Agatha wil eerst met hem dansen. Na afloop van de dans ziet Gargamel zijn kans en neemt het fluitje mee. Hierbij verliest hij zijn valse baard die aan Agatha's gezicht blijft hangen. De Smurfen zien dat Gargamel het toverfluitje heeft en gaan weg met Ooievaar. Agatha ziet dan de valse baard. Ze is boos en ontdekt dat Gargamel zich vermomd had. Intussen is Gargamel in het bos. Hij blaast op het fluitje. Er komen vogels af op het fluitje, ook Ooievaar met de Smurfen op zijn rug. Dan komt Agatha op haar vogel. Ze is boos en verjaagt Gargamel. Tijdens zijn vlucht laat hij het fluitje vallen. Grote Smurf zegt dan tegen Smurfin, Lolsmurf en Klungelsmurf dat het geen toverfluitje is, maar een vogelfluitje.