Wikia

1 Aprilsmurf

1 Aprilsmurf is een aflevering uit Seizoen 3. Het speelduur is 10 minuten.

HoofdrollenEdit

VerhaalEdit

Het is 1 Aprilsmurf vandaag, dus de Smurfen halen allerlei grappen uit. Brillie houdt hier helemaal niet van, want hij is altijd de klos met 1 Aprilsmurf. Ondertussen verandert Gargamel zichzelf in een Smurfbeienstruik om de Smurfen te lokken. Hij loopt het bos in. Smurfin is daar Smurfbeien aan het plukken. Wanneer ze bij een Smurfbeienstruik komt, wordt ze gepakt door de struik. Het blijkt Gargamel te zijn. Ook Brillie loopt door het bos. Hij zal daar de rest van de dag ook blijven zodat er geen grappen met hem worden uitgehaalt. Hij ziet Moppersmurf. Mopper en Brillie haten beide 1 Aprilsmurf. Dan zien ze een Smurfbeienstruik. Ze worden gepakt door de struik. Ze ontdekken dat het Gargamel is. Later schildert Schildersmurf in het bos. Klungel staat erbij te kijken. Dan zien ze een Smurfbeienstruik die er nooit eerder was. Schilder schildert die ook op zijn meesterwerk. Maar dan staat de struik ineens voor hem. Schilder en Klungel begrijpen er niets van, maar de struik grijpt de twee. Dan ontdekken ze dat het Gargamel is. Ondertussen halen de Smurfen ih et dorp nog steeds grappen met elkaar uit. Maar dan blijkt dat Brilsmurf, Mopper, Smurfin, Schilder en Klungel zijn verdwenen. Ze komen in het bos en zien daar Smurfin's Smurfbeienbakje en Schilder's meesterwerk. Er staat een Smurfbeienstruik op Schilder's meesterwerk die er niet staat. Grote en Lol gaan naar Gargamel. Gargamel zingt een lied omdat hij blij is dat hij zo slecht is. Grote en Lol gaan een 1 Aprilgrap met Gargamel uithalen. Grote fluit en lokt zo vogels die door Gargamel's raam bij Gargamel naar binnenkomen. De vogels komen op Gargamel en Azraël af. Die maken dat ze wegkomen. Dan bevrijden Grote en Lol de gevangen Smurfen.

Cast (NL)Edit

  • Lolsmurf - Arnold Gelderman
  • Brilsmurf - Frans van Dusschoten
  • Smurfin - Corry van der Linden
  • Schildersmurf - Frans van Dusschoten
  • Muzieksmurf - Paul van Gorcum
  • Smulsmurf - Ger Smit
  • Azraël - Frans van Dusschoten
  • Grote Smurf - Ger Smit

VideoEdit